KudoZ home » French to Dutch » Business/Commerce (general)

dispositif de suivi, dispositif de pilotage, dispositif de recours

Dutch translation: Zie uitleg hieronder


15:21 Nov 1, 2006
French to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
French term or phrase: dispositif de suivi, dispositif de pilotage, dispositif de recours
La démarche a pour objectif final de proposer une charte des valeurs du groupe, un code de conduite qui permettra de faire vivre ces valeurs au quotidien et un code de déontologie propre à chaque métier.

L’ensemble sera rendu efficient par un dispositif de pilotage et de suivi.

Un dispositif de recours sera également mis en place afin que toute personne qui constate un manquement au code éthique puisse le signaler à une autorité indépendante.
xxxosp
Belgium
Dutch translation:Zie uitleg hieronder
Explanation:
Ik zou dit helemaal omgooien. Vrij vertalen. Dus bijv.:

L’ensemble sera rendu efficient par un dispositif de pilotage et de suivi.

Door aansturing en controle wordt dit initiatief kracht bijgezet. (dit is wel heel vrij, maar geeft mijn bedoeling weer)

Un dispositif de recours sera également mis en place afin que toute personne qui constate un manquement au code éthique puisse le signaler à une autorité indépendante.

In deze zin kun je m.i. het hele stuk met dispositif bijna weglaten:

Iedereen die een schending van de ethische code constateert, wordt in staat gesteld om deze te melden bij een onafhankelijke autoriteit.
Selected response from:

Funambule
Netherlands
Grading comment
Hartelijk bedankt voor de tip! Ik heb nog wat gesleuteld aan de zaak, maar je hebt me aardig op weg geholpen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3Zie uitleg hieronderFunambule
2instrument/middel
Steven Mertens


  

Answers


17 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
instrument/middel


Explanation:
Is misschien bruikbaar: opvolgingsinstrument, stuurinstrument (of -middel), hulpmiddel

Steven Mertens
Specializes in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 32
Notes to answerer
Asker: Toch bedankt.


19 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Zie uitleg hieronder


Explanation:
Ik zou dit helemaal omgooien. Vrij vertalen. Dus bijv.:

L’ensemble sera rendu efficient par un dispositif de pilotage et de suivi.

Door aansturing en controle wordt dit initiatief kracht bijgezet. (dit is wel heel vrij, maar geeft mijn bedoeling weer)

Un dispositif de recours sera également mis en place afin que toute personne qui constate un manquement au code éthique puisse le signaler à une autorité indépendante.

In deze zin kun je m.i. het hele stuk met dispositif bijna weglaten:

Iedereen die een schending van de ethische code constateert, wordt in staat gesteld om deze te melden bij een onafhankelijke autoriteit.

Funambule
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Hartelijk bedankt voor de tip! Ik heb nog wat gesleuteld aan de zaak, maar je hebt me aardig op weg geholpen.