KudoZ home » French to Dutch » Business/Commerce (general)

un test d'entretien d'embauche

Dutch translation: sollicitatie-interview


18:47 Mar 20, 2002
French to Dutch translations [PRO]
Business/Commerce (general) / business
French term or phrase: un test d'entretien d'embauche
Les candidates ayant répondu, sont alors intégrées, après un test d'entretien d'embauche, au fichier du cabinet et peuvent recevoir de véritables offres.
chacha
Dutch translation:sollicitatie-interview
Explanation:
ik denk dat het belangrijk is te vermelden dat het om een interview gaat, immers "entretien" = "interview".

"Een ferme handdruk, een open blik en een actieve lichaamshouding vormen de fundamenten voor een succesvol sollicitatie-interview."

Succes,

Serge L.
Selected response from:

Serge L
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1sollicitatietestLinda Ferwerda
4evaluatiegesprekCamel
4sollicitatie-interviewSerge L


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
sollicitatietest


Explanation:
sollicitatietest, vaak oook een psychologische test.

Diverse hits op Google.

Linda Ferwerda
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tea Fledderus
16 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sollicitatie-interview


Explanation:
ik denk dat het belangrijk is te vermelden dat het om een interview gaat, immers "entretien" = "interview".

"Een ferme handdruk, een open blik en een actieve lichaamshouding vormen de fundamenten voor een succesvol sollicitatie-interview."

Succes,

Serge L.


    Reference: http://www.assessmentservice.nl/sollicitatieinterviews.htm
Serge L
PRO pts in category: 11

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Els Peleman: ik denk ook dat het hier om een ruimer begrip gaat, niet enkel het gesprek maar alles wat errond hangt.
1 hr
  -> Bedankt!

disagree  Nienke: sollicitatie-interview is een anglicisme. Gewoon sollicitatiegesprek.
13 hrs
  -> het is natuurlijk de vraag hoelang je je tegen allerlei -ismen moet verzetten...

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
evaluatiegesprek


Explanation:
deze term omvat volgens mij zowel een onderzoek naar de belangstelling die de kandidaat voor de betrekking vertoont, als een algemene psychologische benadering van de kandidaat.

Camel
Native speaker of: Native in DutchDutch