KudoZ home » French to Dutch » Business/Commerce (general)

Faire connaître votre savoir-faire à l'étranger? (urgent)

Dutch translation: exporteer uw know-how


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:Faire connaître votre savoir-faire à l'étranger? (urgent)
Dutch translation:exporteer uw know-how
Entered by: Ellen-Marian Panissieres-Beuker

10:09 Feb 20, 2008
French to Dutch translations [PRO]
Marketing - Business/Commerce (general)
French term or phrase: Faire connaître votre savoir-faire à l'étranger? (urgent)
Ik zit even in een zwart, ik weet niet hoe ik deze kreet het beste kan vertalen. Het gaat om een bedrijf dat het ondernemingen mogelijk maakt advertenties te plaatsen die ook door ondernemingen in het buitenland kunnen worden gelezen. Ik zit hier al uren op te dubben, met 'doen gelden' en 'bekend maken', maar het lukt me maar niet hier een goedlopende kreet van te maken. Wie kan helpen?
Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
exporteer uw know-how
Explanation:
de Engelse term know-how wordt ook in het Nederlands gebruikt
Selected response from:

Sophie Welsing
Netherlands
Grading comment
Dank je wel!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3exporteer uw know-how
Sophie Welsing
3 +1In het buitenland reclame maken?xxxNMR
3 +1Met uw kennis de grens over?Carolien de Visser
4Wil u uw kennis voorstellen in het buitenland?
Veerle Gabriels
4Je kunnen in het buitenland etaleren?
Veronique Vandendriessche
3Laat de hele wereld delen in uw kennis
Steven Mertens


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Wil u uw kennis voorstellen in het buitenland?


Explanation:
met alle mogelijke variaties hierna...

Veerle Gabriels
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Dutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jan Willem van Dormolen: Dan denk ik aan een persoon die je wilt laten kennismaken.
11 hrs

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Je kunnen in het buitenland etaleren?


Explanation:
Kunnen of knowhow, je kunt kiezen.
Etaleren heb ik in deze context toch een paar keer gevonden (google) dus ik meen dat het kan.

Hopelijk helpt dit je een beetje verder!
Mvg,

Veronique Vandendriessche
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Met uw kennis de grens over?


Explanation:
Het dekt de lading misschien niet helemaal, maar het brengt je misschien wel op een idee voor een vertaling.

Carolien de Visser
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 11

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elène Klaren
47 mins
  -> Dank je wel

16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
In het buitenland reclame maken?


Explanation:
succes :-)

xxxNMR
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elène Klaren
44 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Laat de hele wereld delen in uw kennis


Explanation:
Kan misschien ook?

Steven Mertens
Specializes in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 32

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
exporteer uw know-how


Explanation:
de Engelse term know-how wordt ook in het Nederlands gebruikt

Sophie Welsing
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dank je wel!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxNMR: zat ik ook aan te denken. Exporteer uw expertise.
1 hr

agree  kalkje
5 hrs

agree  Jan Willem van Dormolen: 'Exporteer uw expertise' vind ik erg mooi gevonden.
6 hrs