KudoZ home » French to Dutch » Business/Commerce (general)

repassage au bureau

Dutch translation: strijkdiensten aan werknemers


13:43 Nov 21, 2008
French to Dutch translations [PRO]
Business/Commerce (general)
French term or phrase: repassage au bureau
Alors que les équipes du Siège central de XXX et de YYY sont de plus en plus imbriquées et que de gros efforts sont entrepris en matière de convergence entre les deux entités, les représentants du personnel regrettent que des initiatives telles que «rencontres du midi» ou *«repassage au bureau»* soient organisées individuellement par chacune des entités et réservées à leur personnel, sans approche coordonnée entre elles ni élargissement à l’ensemble du personnel.
Erik Boers
Belgium
Dutch translation:strijkdiensten aan werknemers
Explanation:
Zie bijvoorbeeld: http://poetsvrouw.net/index.php?option=com_content&task=view...

De bedoeling van dit soort diensten is dat werknemers niet de deur van het bedrijf uithoeven en daardoor productiever zijn.

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2008-11-21 13:54:57 GMT)
--------------------------------------------------

"strijkdienst op het werk" is een nog letterlijker vertaling (zie ook http://www.textielreiniger.be/strijkdienstbedrijf.aspx)
Selected response from:

TMJS
Grading comment
Wist niet dat zoiets bestond. Dat heb je als je altijd thuis werkt. Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1strijkdiensten aan werknemers
TMJS
4StrijkdienstStéphanie Mazy


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Strijkdienst


Explanation:
...

Stéphanie Mazy
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 4

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
strijkdiensten aan werknemers


Explanation:
Zie bijvoorbeeld: http://poetsvrouw.net/index.php?option=com_content&task=view...

De bedoeling van dit soort diensten is dat werknemers niet de deur van het bedrijf uithoeven en daardoor productiever zijn.

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2008-11-21 13:54:57 GMT)
--------------------------------------------------

"strijkdienst op het werk" is een nog letterlijker vertaling (zie ook http://www.textielreiniger.be/strijkdienstbedrijf.aspx)


    Reference: http://poetsvrouw.net/index.php?option=com_content&task=view...
TMJS
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 25
Grading comment
Wist niet dat zoiets bestond. Dat heb je als je altijd thuis werkt. Bedankt!
Notes to answerer
Asker: Wist niet dat zoiets bestond. Dat heb je als je altijd thuis werkt. Bedankt!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Stéphanie Mazy: sorry, niet gezien dat er al een antwoord was...
0 min