KudoZ home » French to Dutch » Business/Commerce (general)

marque citoyenne

Dutch translation: sociaal geëngageerd bedrijf


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:marque citoyenne
Dutch translation:sociaal geëngageerd bedrijf
Entered by: Kaat

13:57 Feb 5, 2009
French to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
French term or phrase: marque citoyenne
Euroegenerics est une marque citoyenne
Kaat
sociaal geëngageerd bedrijf
Explanation:
of 'bedrijf met maatschappelijke betrokkenheid' of iets met 'bewust' of 'actief'
Selected response from:

Filip Lagey
Belgium
Grading comment
Dankjewel.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4maatschappelijk bewust bedrijfxxxNMR
4maatschappelijk verantwoorde onderneming
Marianne Knijff
3 +1sociaal geëngageerd bedrijfFilip Lagey
Summary of reference entries provided
marque citoyenneCarolien de Visser

  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
sociaal geëngageerd bedrijf


Explanation:
of 'bedrijf met maatschappelijke betrokkenheid' of iets met 'bewust' of 'actief'

Filip Lagey
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dankjewel.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxNMR: liever: maatschappelijk geëngageerd
2 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
maatschappelijk verantwoorde onderneming


Explanation:
je kunt 'onderneming' afwisselen met 'merk', naar gelang de tekst.

Example sentence(s):
  • Ben & Jerry’s maakt al bijna 30 jaar heerlijk ijs én is op een vooruitstrevende manier actief op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen.

    Reference: http://www.unilever.nl/onzemerken/voeding/ben-jerry.asp
Marianne Knijff
France
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxNMR: ondernemen of handelen kan maatschappelijk *verantwoord* zijn, een onderneming is betrokken of geëngageerd
2 hrs

3 days3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
maatschappelijk bewust bedrijf


Explanation:
*

xxxNMR
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 28




Reference comments


14 mins
Reference: marque citoyenne

Reference information:
misschien heb je iets aan onderstaande link. het zijn blijkbaar producten die op maatschapelijk vlak iets toevoegen... http://www.escp-eap.net/conferences/marketing/2007_cp/Materi...

Carolien de Visser
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 11