KudoZ home » French to Dutch » Computers: Software

déselectionner

Dutch translation: de keuze ongedaan maken


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:déselectionner
Dutch translation:de keuze ongedaan maken
Entered by: Kaat

13:56 Jul 4, 2004
French to Dutch translations [Non-PRO]
Computers: Software
French term or phrase: déselectionner
Pour désélectionner tous les étudiants sélectionnés, cliquez sur Clear Selection (Effacer la sélection).
Kaat
om de keuze ongedaan te maken...
Explanation:
maar een idee

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2004-07-04 14:08:43 GMT)
--------------------------------------------------

om de geselectioneerde studenten te verwijderen, druk op..(maar dit is natuurlijk maar Vlaams)
Selected response from:

rodi
Belgium
Grading comment
Dank je.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3selectie opheffen
Chris Hopley
4annulerenxxxNicolette Ri
4keuze ongedaan makenTon Remkes
5 -1deselecteren
Jan Willem van Dormolen
2 +2om de keuze ongedaan te maken...rodi


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
déselectionner
deselecteren


Explanation:
Standaardcomputerterminologie

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Dutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Leo te Braake | dutCHem: standaard computer is geen kenmerk voor fatsoenlijk Nederlands...
46 mins

disagree  Ton Remkes: Absoluut geen Nederlands! Hoogstens 'vakjargonnetje' dat heel goed te vermijden is.
2 hrs

9 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
déselectionner
om de keuze ongedaan te maken...


Explanation:
maar een idee

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2004-07-04 14:08:43 GMT)
--------------------------------------------------

om de geselectioneerde studenten te verwijderen, druk op..(maar dit is natuurlijk maar Vlaams)

rodi
Belgium
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
Grading comment
Dank je.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: Hoezo 'maar'? (Het is overigens inderdaad geen Noord-Nederlands)
2 hrs

agree  Ton Remkes: Excuses! Had over het hoofd gezien dat je me voor was. Kan ik mijn 'inbreng' nog verwijderen? Dit is de enige goede oplossing!
3 hrs

34 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
déselectionner
selectie opheffen


Explanation:
'Klik op 'Clear Selection' (selectie opheffen) om de selectie van alle geselecteerde studenten op te heffen.'

Afhankelijk van hoe het scherm er uit ziet, zou je 'alle aangevinkte studenten' kunnen gebruiken in plaats van 'geselecteerde studenten'...

-> "Met de procedure ItemsInListSelect kunt u alle items in de opgegeven keuzelijst selecteren of de selectie opheffen."
http://www.officeprograms.nl/itemsinlistselect.htm

-> "Wanneer ik cellen wil toevoegen aan mijn selectie, wordt de oorspronkelijke selectie geannuleerd. ... Als u meer niet-aangrenzende cellen of celbereiken wilt selecteren zonder de huidige selectie op te heffen, houdt u CTRL ingedrukt en klikt u op of sleept u de aanwijzer over de gewenste cellen."
http://tinyurl.com/3749o

Chris Hopley
Netherlands
Works in field
Native speaker of: English

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tea Fledderus
17 mins

agree  Leo te Braake | dutCHem
20 mins

agree  Chantal Henno: that's it
1 hr

neutral  Ton Remkes: Waarom 'selectie' als er een prima 'keuze' bestaat, zonder een leenwoord te gebruiken!
2 hrs
  -> Fine by me. There's always more than one way to skin a cat when it comes to language, but as a pragmatic translator I don't feel the need to engage in unnecessary synonym hunting.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
déselectionner
keuze ongedaan maken


Explanation:
Equals UK deselect!

Ton Remkes
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

1 day8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
déselectionner
annuleren


Explanation:
kan in sommige gevallen ook en is heel praktisch als al die selecties zat bent.

xxxNicolette Ri
Native speaker of: Native in DutchDutch