KudoZ home » French to Dutch » Construction / Civil Engineering

béton autoplaçant

Dutch translation: zelfverdichtend beton


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:béton autoplaçant
Dutch translation:zelfverdichtend beton
Entered by: GertV

10:08 Jan 27, 2002
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / construction
French term or phrase: béton autoplaçant
Tekst over nieuwe soorten beton. Een van die nieuwigheden is een 'béton autoplaçant' en de omschrijving is de volgende: Het Agilia ® Vertical consiste en la mise en oeuvre à la pompe (par tuyau manuportable) d'un béton autoplaçant. Sa mise en place sans vibration et son autonivelance procure un gain de temps (et de frais) , le remplissage optimal de tous les coffrages, même complexes et une homogénéité entraînant des parements soignés.
Meer context is er niet. Kan iemand helpen? Alvast bedankt!
GertV
Belgium
zelfverdichtend beton
Explanation:
sans vibration > Trilnaalden of trilbalken zijn niet nodig

son autonivelance > het beton vloeit vanzelf horizontaal uit (vlakspaan en pleisterspaan niet of veel minder nodig en dus arbeidsbesparend)

(meer info: zie Algemene Bouwkunde, Jacobs e.a.,Waltmans- Delft)

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-27 12:16:21 (GMT)
--------------------------------------------------

self-compacting concrete
Selected response from:

Wouter van Kampen
Thailand
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5zelfverdichtend beton
Wouter van Kampen
4vloeibaar beton
Marijke Mayer


  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vloeibaar beton


Explanation:
Hello Gert, dit blijkt een new soort beton te zijn dat vloeibaar genoeg is om in alle hoekjes te komen zonder extra te hoeven trillen, met vezels om dit toch sterk genoeg te maken voor muren:
http://www.stw.nl/projecten/D/dct4010.html
'Zeer vloeibaar vezelbeton' (Prof.dr.ir. J.C. Walraven)
Uitbouw van project III-1 voor vezelbeton. Samenhang met deelproject III-3 is van belang.
'Optimalisering vezelversterkt beton' (Dr.ir. P. Stroeven/Prof.dr.ir. J.C. Walraven)
Ontwikkeling van hybride vezelbeton met verbeterde sterkte en taaiheid. In het verlengde van deelprojecten III-2 en III-3 zal worden onderzocht of nieuwe mengsels voldoen in grotere elementen in de prefab industrie (damwandplanken, Spanbeton).

... we grote hoeveelheden nieuw materiaal nodig. De ... laag asfalt of vloeibaar beton aangebracht. ... gietasfalt
of beton, een andere ... is een soort checklist. Iedereen ...
www.waterland.net/dzl/zeeweringen/info2.html
... to promote its use. Self-compacting concrete (SCC) technology produces a very fluid concrete able to flow into and fill – without being compacted – spaces of ...
www.bre.co.uk/press/articles/materials3.html

... bars (rebars). In the flow and placement of concrete, it is important that the fluid
concrete have the capability to move around barriers like rebars. In this ...

gams.nist.gov/mcsd/savg/vis/concrete/
... SRE Résistance à l'arrachement d'armatures ancrées dans du béton autoplaçant
(Pull- out behaviour of reinforcement embedded in self-compacting concrete ...
www.rilem.org/manus.pdf


    Reference: http://www.betonvereniging.nl/html/home/links.htm
Marijke Mayer
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
zelfverdichtend beton


Explanation:
sans vibration > Trilnaalden of trilbalken zijn niet nodig

son autonivelance > het beton vloeit vanzelf horizontaal uit (vlakspaan en pleisterspaan niet of veel minder nodig en dus arbeidsbesparend)

(meer info: zie Algemene Bouwkunde, Jacobs e.a.,Waltmans- Delft)

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-27 12:16:21 (GMT)
--------------------------------------------------

self-compacting concrete

Wouter van Kampen
Thailand
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4