KudoZ home » French to Dutch » Construction / Civil Engineering

remontées

Dutch translation: opkanten


20:58 Feb 27, 2012
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / toiture
French term or phrase: remontées
Au droit des rives de toiture, des remontées et des pénétrations, l'isolation sera incluse, conformément à la figure 17 de la NIT 183.
Els Peleman
Belgium
Dutch translation:opkanten
Explanation:
“Opkant. - Gedeelte van een blad dat zich verheft tegen een muur, een doorbouw, een trap of een roeflat.”
(http://www.cct-cbd.be/asp/Download.asp?PathMode=1&Attach=0&F...


Voorbeeldzinnen:

“Bij platte daken dien je altijd rekening te houden met bestaande opkanten, de waterafvoer, enz.”
(http://www.habitos.be/bouwen/item.asp?item_id=5879)

“Als het plat dak een bestemming krijgt als terras moeten de nodige maatregelen getroffen worden bij het plaatsen van de tegels of planken. Ook moet er rekening gehouden worden met de hoogte van de opkanten tegen muren, koepels, lichtstraten of andere dakdoorvoeren.”
(http://www.knaepen-dakwerken.be/02 platdak_nieuwren.html)


Vgl. tevens:

“Een plat dak waterdicht krijgen is niet eenvoudig, zeker niet als je daar niet al te veel ervaring mee hebt. Het grootste deel van het dak kan je bedekken met bitumeuze dakrollen.
Er blijven echter altijd probleemzones: een dakdoorvoer, een koepel of een dakraam, een schoorsteen, een opkant, de afvoer voor hemelwater, de binnen- en buitenhoeken ...”
(http://www.aquaplan.be/Pers & Media/Dobbit Magazine/Dobbit M...

« Rendre un toit plat étanche n’est pas évident, surtout si vous n’avez guère d’expérience. Vous pouvez couvrir la plus grosse partie de la toiture avec des rouleaux bitumeux. Il reste toutefois toujours des zones à problème : une traversée de toit, une coupole ou une lucarne, une cheminée, une remontée, l’évacuation pour l’eau de pluie, les coins intérieurs et extérieurs, ... »
(http://www.aquaplan.be/Pers & Media/Dobbit Magazine/Dobbit M...

Selected response from:

Roy vd Heijden
Belgium
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3opkantenRoy vd Heijden
3verhogingen
Gerard de Noord


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
verhogingen


Explanation:
Volg de link en bekijk de plaatjes.


    Reference: http://www.energieplus-lesite.be/energieplus/page_10182.htm
Gerard de Noord
France
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24

1 day17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
opkanten


Explanation:
“Opkant. - Gedeelte van een blad dat zich verheft tegen een muur, een doorbouw, een trap of een roeflat.”
(http://www.cct-cbd.be/asp/Download.asp?PathMode=1&Attach=0&F...


Voorbeeldzinnen:

“Bij platte daken dien je altijd rekening te houden met bestaande opkanten, de waterafvoer, enz.”
(http://www.habitos.be/bouwen/item.asp?item_id=5879)

“Als het plat dak een bestemming krijgt als terras moeten de nodige maatregelen getroffen worden bij het plaatsen van de tegels of planken. Ook moet er rekening gehouden worden met de hoogte van de opkanten tegen muren, koepels, lichtstraten of andere dakdoorvoeren.”
(http://www.knaepen-dakwerken.be/02 platdak_nieuwren.html)


Vgl. tevens:

“Een plat dak waterdicht krijgen is niet eenvoudig, zeker niet als je daar niet al te veel ervaring mee hebt. Het grootste deel van het dak kan je bedekken met bitumeuze dakrollen.
Er blijven echter altijd probleemzones: een dakdoorvoer, een koepel of een dakraam, een schoorsteen, een opkant, de afvoer voor hemelwater, de binnen- en buitenhoeken ...”
(http://www.aquaplan.be/Pers & Media/Dobbit Magazine/Dobbit M...

« Rendre un toit plat étanche n’est pas évident, surtout si vous n’avez guère d’expérience. Vous pouvez couvrir la plus grosse partie de la toiture avec des rouleaux bitumeux. Il reste toutefois toujours des zones à problème : une traversée de toit, une coupole ou une lucarne, une cheminée, une remontée, l’évacuation pour l’eau de pluie, les coins intérieurs et extérieurs, ... »
(http://www.aquaplan.be/Pers & Media/Dobbit Magazine/Dobbit M...



Roy vd Heijden
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 269
Grading comment
Bedankt!