KudoZ home » French to Dutch » Construction / Civil Engineering

pointe

Dutch translation: punt(vorm)

10:15 Dec 20, 2016
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / architecture
French term or phrase: pointe
...A imposé le maintien d’une pointe (voir annexe 2, plan d’un étage type) parallèle à la pointe des parois vitrées.
Els Peleman
Belgium
Dutch translation:punt(vorm)
Explanation:
puntvorm waarvan de lijnen evenwijdig lopen aan
la pointe du bâtiment - de top van het gebouw

--------------------------------------------------
Note added at 1 dag19 uren (2016-12-22 05:49:07 GMT)
--------------------------------------------------

Zouden de tussenwanden niet in een punt kunnen uit- of toelopen?

(De 'pointe' lijkt hier niet het metalen element te zijn waarin de onderdelen van de wand aansluiten en worden vastgezet.)
Selected response from:

Roy vd Heijden
Belgium
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3punt(vorm)
Roy vd Heijden
3nok
kroest


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
nok


Explanation:
Could this be the highes point of the roof/ceiling?

kroest
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

19 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
punt(vorm)


Explanation:
puntvorm waarvan de lijnen evenwijdig lopen aan
la pointe du bâtiment - de top van het gebouw

--------------------------------------------------
Note added at 1 dag19 uren (2016-12-22 05:49:07 GMT)
--------------------------------------------------

Zouden de tussenwanden niet in een punt kunnen uit- of toelopen?

(De 'pointe' lijkt hier niet het metalen element te zijn waarin de onderdelen van de wand aansluiten en worden vastgezet.)

Roy vd Heijden
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 273
Notes to answerer
Asker: Voor la pointe du bâtiment, ok, maar in het eerste geval neig ik er toch naar dat het iets anders is want ik kan me niet meteen inbeelden wat een 'punt' bij glazen tussenwanden is...