KudoZ home » French to Dutch » Construction / Civil Engineering

plots de colle

Dutch translation: lijmdotten


07:18 Apr 3, 2004
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / isolatie
French term or phrase: plots de colle
Ik breek me al een hele tijd het hoofd over een geschikte vertaling voor deze term. Hij komt voor in een brochure over allerlei isolatiecomplexen en voorzetwanden. Om een gipsplaat op een gemetselde muur te bevestigen, moeten er eerst 'plots de colle' worden aangebracht.
In al eerder vertaalde documenten van het bedrijf wordt gesproken over 'noppen lijm', op het Internet wordt gesproken van 'lijmdotten', maar met geen van beide ben ik echt tevreden.
Bestaat er een mooi woord om de 'plots' weer te geven?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Gert
GertV
Belgium
Dutch translation:lijmdotten
Explanation:
is echt de term die gebruikt wordt. Kijk maar eens naar "Eigen Huis en Tuin" op RTL4. Nico gebruikt die term regelmatig.

HTH,
Jacqueline
Selected response from:

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Grading comment
Hallo Jaqueline,

ik heb inderdaad de lijmdotten bewaard. Ik had liever gehad dat er iets 'mooiers' bestond in het Nederlands, maar goed...

Bedankt voor de hulp!

Gert
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5lijmdotten
Jacqueline van der Spek
3inlijmen - ingelijmdxxxCariot


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
inlijmen - ingelijmd


Explanation:
Het overlatend aan degene die bevestigt, gaat deze persoon de muur inlijmen alvorens de plaat op de muur te plaatsen.

xxxCariot
Native speaker of: Native in DutchDutch

1 day36 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
lijmdotten


Explanation:
is echt de term die gebruikt wordt. Kijk maar eens naar "Eigen Huis en Tuin" op RTL4. Nico gebruikt die term regelmatig.

HTH,
Jacqueline

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hallo Jaqueline,

ik heb inderdaad de lijmdotten bewaard. Ik had liever gehad dat er iets 'mooiers' bestond in het Nederlands, maar goed...

Bedankt voor de hulp!

Gert