KudoZ home » French to Dutch » Cooking / Culinary

saumon grillé à l'unilatérale

Dutch translation: op het vel gegrild


14:03 Mar 21, 2007
French to Dutch translations [PRO]
Cooking / Culinary / gerecht
French term or phrase: saumon grillé à l'unilatérale
Ofwel lijd ik aan inspiratieconstipatie, ofwel wordt dat in het Nederlandstalige gebied nooit klaargemaakt (zelden mooi weer om te barbecuen), maar ik vind geen equivalent van "à l'unilatérale" (Zalm gegrild aan één kant)? Jullie wel? Alvast bedankt!
Philippe Vukojevic
Dutch translation:op het vel gegrild
Explanation:
Graham - Weber Recepten - Zalm met mierikswortel, op het vel gegrildZalm met mierikswortel, op het vel gegrild - Ontdek maandelijks onze nieuwe recepten. En smullen maar!
www.graham.be/nl/recepten.asp?id=51 - 7k - En cache - Pages similaires

Graham - Weber Recepten voor Voorgerecht en Vis - Ontdek onze ...Zalmmoot Kyoto · Garnalen met knoflook en paprikasaus · Zeebaars met geroosterde peper vinaigrette · Zalm met mierikswortel, op het vel gegrild ...
www.graham.be/nl/recepten_overzicht.asp?category=1 - 6k - En cache - Pages similaires

HOF TER IMDEmet tijgergarnaal, Pata Negra ham, Schotse gerookte zalm, ... Gegrild met een taboulé van Mergpompoen. ggggg. Noorse Skrei. Op het vel gebraden met een ...
www.resto.be/ware/cartes.jsp?businessid=11141&lg=NL - 51k - En cache - Pages similaires

Restaurant La Pierre au Diable - Baraque de Fraiture - Deltaweb.beZalmsteak op het vel gegrild 14,50 € De sausjes Bearnersaus 2,00 € Groene peperroomsaus 2,00 € ... Omelet met gerookte zalm, brood en boter 15,00 € ...
www.lapierreaudiable.be/nl/carte_nl.html - 14k - En cache - Pages similaires

De kaart ...Mignon van verse zalm met zwarte taglia, gewokte paprikareepjes, mousseline van sinaas en graantjesmosterd. 19,50€. Op het vel gebakken filet van zeebaars, ...
home.scarlet.be/~tsb56890/page2.html - 35k - En cache - Pages similaires
Selected response from:

bernadette schumer
Luxembourg
Grading comment
Hartelijk dank: dit is precies wat bedoeld was (en de vertaling "aan één zijde gegrilld" vond ik - als keukenleek - niet echt duidelijk: welke kant?).
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5aan één zijde gegrildBart Vanderbruggen
4op de huid gegrildLinda Ferwerda
3op het vel gegrild
bernadette schumer


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
saumon grillé à l\'unilatérale
aan één zijde gegrild


Explanation:
Dat is inderdaad precies wat het is. De zalm wordt aan één kant gegrild.
Zie trouwens ook van Dale.

Bart Vanderbruggen
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tea Fledderus: ook volgens la carte (tafelwoordenboek voor de Franse keuken)
7 mins

agree  ilse van haneghem
14 mins

agree  Wouter van Kampen: is exact wat er staat in het Frans
17 mins

agree  Sherefedin MUSTAFA
45 mins

agree  Jan Willem van Dormolen
16 hrs

2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
op de huid gegrild


Explanation:
op de huid gegrilde zalm: aan één kant gegrild

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch

3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
op het vel gegrild


Explanation:
Graham - Weber Recepten - Zalm met mierikswortel, op het vel gegrildZalm met mierikswortel, op het vel gegrild - Ontdek maandelijks onze nieuwe recepten. En smullen maar!
www.graham.be/nl/recepten.asp?id=51 - 7k - En cache - Pages similaires

Graham - Weber Recepten voor Voorgerecht en Vis - Ontdek onze ...Zalmmoot Kyoto · Garnalen met knoflook en paprikasaus · Zeebaars met geroosterde peper vinaigrette · Zalm met mierikswortel, op het vel gegrild ...
www.graham.be/nl/recepten_overzicht.asp?category=1 - 6k - En cache - Pages similaires

HOF TER IMDEmet tijgergarnaal, Pata Negra ham, Schotse gerookte zalm, ... Gegrild met een taboulé van Mergpompoen. ggggg. Noorse Skrei. Op het vel gebraden met een ...
www.resto.be/ware/cartes.jsp?businessid=11141&lg=NL - 51k - En cache - Pages similaires

Restaurant La Pierre au Diable - Baraque de Fraiture - Deltaweb.beZalmsteak op het vel gegrild 14,50 € De sausjes Bearnersaus 2,00 € Groene peperroomsaus 2,00 € ... Omelet met gerookte zalm, brood en boter 15,00 € ...
www.lapierreaudiable.be/nl/carte_nl.html - 14k - En cache - Pages similaires

De kaart ...Mignon van verse zalm met zwarte taglia, gewokte paprikareepjes, mousseline van sinaas en graantjesmosterd. 19,50€. Op het vel gebakken filet van zeebaars, ...
home.scarlet.be/~tsb56890/page2.html - 35k - En cache - Pages similaires


bernadette schumer
Luxembourg
Native speaker of: French
PRO pts in category: 18
Grading comment
Hartelijk dank: dit is precies wat bedoeld was (en de vertaling "aan één zijde gegrilld" vond ik - als keukenleek - niet echt duidelijk: welke kant?).