KudoZ home » French to Dutch » Cosmetics, Beauty

capital jeunesse

Dutch translation: Jeugdige uitstraling van de huid behouden


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:capital jeunesse
Dutch translation:Jeugdige uitstraling van de huid behouden
Entered by: xxxNicolette Ri

12:19 Apr 6, 2004
French to Dutch translations [Non-PRO]
Cosmetics, Beauty
French term or phrase: capital jeunesse
Préserver le capital jeunesse de la peau.

Ik zit al lang met deze term in mijn maag. Het idee is dat je bij de geboorte een kapitaal meekrijgt aan jeugdige cellen en deze in de loop van je leven verbruikt, zodat je op je veertigste een crème nodig hebt om te redden wat er nog te redden is om niet verder tot een oud vel te vervallen. Wie heeft er een elegante oplossing? Ik kom niet verder dan "jeugdigheidskapitaal" en "jongheidskapitaal", maar dat lijkt mij geen Nederlands.
xxxNicolette Ri
Jeugdige uitstraling van de huid behouden
Explanation:
Jeugdige uitstraling van de huid behouden - Jeugdigheid van de huid behouden. Zo heb ik het zelf een keer voor een klant vertaald. Ook ik kan voor deze term niet een exacte vertaling vinden.
Selected response from:

Nadjezda Heymans
Grading comment
Daar zullen we het dan maar op houden. Dank je wel.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4Jeugdige uitstraling van de huid behoudenNadjezda Heymans
3jeugdfortuin
George Vardanyan


  

Answers


35 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
jeugdfortuin


Explanation:
*jeugdfortuin, jongheidsfortuin of jeugdigheidsfortuin* lijken ook geen Nederlands, maar klinken ze mooier, vind ik.

George Vardanyan
Native speaker of: Native in RussianRussian

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
Jeugdige uitstraling van de huid behouden


Explanation:
Jeugdige uitstraling van de huid behouden - Jeugdigheid van de huid behouden. Zo heb ik het zelf een keer voor een klant vertaald. Ook ik kan voor deze term niet een exacte vertaling vinden.

Nadjezda Heymans
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 11
Grading comment
Daar zullen we het dan maar op houden. Dank je wel.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marianne Sluyter: Klinkt in elk geval zeer positief
13 mins

agree  Jacqueline van der Spek
1 hr

agree  Linda Ferwerda
2 hrs

agree  Benny Raemaekers
6 hrs