KudoZ home » French to Dutch » Cosmetics, Beauty

photo-protection

Dutch translation: fotobescherming

13:52 Oct 21, 2004
French to Dutch translations [PRO]
Cosmetics, Beauty
French term or phrase: photo-protection
Renforcer la photo-protection naturelle de la peau.
Nadjezda Heymans
Dutch translation:fotobescherming
Explanation:
Heb ik ook wel eens gehad en toen zo vertaald. Ik ben bang dat elke omschrijving of uitleg een interpretatie wordt en dus het risico inhoudt dat je verkeerd zit. Maar als iemand een mooi idee heeft, hou ik mij ook aanbevolen.

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2004-10-21 14:06:11 GMT)
--------------------------------------------------

Je hebt ook fotoveroudering, zie:
http://www.lorealparis.nl/Technology/techno2.asp?MSCSProfile...
klik op De huid
Selected response from:

xxxNicolette Ri
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4bescherming tegen licht
Leo te Braake | dutCHem
3weerstand tegen het licht
Paul Peeraerts
3fotobescherming
xxxNicolette Ri


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
fotobescherming


Explanation:
Heb ik ook wel eens gehad en toen zo vertaald. Ik ben bang dat elke omschrijving of uitleg een interpretatie wordt en dus het risico inhoudt dat je verkeerd zit. Maar als iemand een mooi idee heeft, hou ik mij ook aanbevolen.

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2004-10-21 14:06:11 GMT)
--------------------------------------------------

Je hebt ook fotoveroudering, zie:
http://www.lorealparis.nl/Technology/techno2.asp?MSCSProfile...
klik op De huid

xxxNicolette Ri
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 103

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Leo te Braake | dutCHem: Fotoveroudering is denkbaar in een wetenschappelijke tekst, in je link is het een gedrocht. Bij fotoveroudering denk ik aan verblekende kleuren, loslatende emulsie en bros wordend papier....
3 hrs

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bescherming tegen licht


Explanation:
Dit is iets meer een definitie dan een vertaling. Bedoeld wordt UV-licht, dat inderdaad de huid snel "veroudert".
Hoe je woordkeus precies moet zijn hangt af van de context.

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 25

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
weerstand tegen het licht


Explanation:
Ik zou zeggen: De natuurlijke weerstand van de huid tegen het licht versterken.

Paul Peeraerts
Native speaker of: Native in DutchDutch