KudoZ home » French to Dutch » Education / Pedagogy

agent hospitalier

Dutch translation: ziekenhuisgastvrouw


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:agent hospitalier
Dutch translation:ziekenhuisgastvrouw
Entered by: Sherefedin MUSTAFA

23:13 Sep 2, 2006
French to Dutch translations [PRO]
Education / Pedagogy / beroep
French term or phrase: agent hospitalier
Geen verplegend of verzorgend personeel... toch niet iemand die met koffie en koekjes rond loopt?!
Sherefedin MUSTAFA
Netherlands
gastvrouw
Explanation:
vrijwilligster die als gastvrouw in ziekenhuis werkt, of ook gastheer natuurlijk!
Selected response from:

Mariette van Heteren
Netherlands
Grading comment
Bedankt mamamia. Heb ziekenhuisgastvrouw van gemaakt. Ik dank ook Katrien voor haar voorstel.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4gastvrouw
Mariette van Heteren
3verantwoordelijke verzorgingslokaal
Katrien De Clercq


  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gastvrouw


Explanation:
vrijwilligster die als gastvrouw in ziekenhuis werkt, of ook gastheer natuurlijk!

Example sentence(s):
  • http://www.cnfdi.com/formation/htm/170.htm
  • http://atilf.atilf.fr/dendien/scripts/fastshowart.exe?38%7DHOSPITALIER%3Csup%3E%3Cfont+size=-2%3E2%3C/font%3E%3C/sup%3E%2C+-I%C8RE%2C+adj.%7D138966%7D138967%7D138971%7D0%7D5
Mariette van Heteren
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt mamamia. Heb ziekenhuisgastvrouw van gemaakt. Ik dank ook Katrien voor haar voorstel.

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
verantwoordelijke verzorgingslokaal


Explanation:
Een "agent hospitalier" houdt zich bezig met het onderhoud en de hygiëne van de verzorgingslokalen.
Misschien kan je de term "verantwoordelijke verzorgingslokaal" hier wel voor gebruiken.

http://www.cnfdi.com/formation/htm/170.htm

Katrien De Clercq
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish