KudoZ home » French to Dutch » Education / Pedagogy

contrat de professionnalisation

Dutch translation: opleidingscontract


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:contrat de professionnalisation
Dutch translation:opleidingscontract
Entered by: Erik Boers

08:20 Oct 25, 2007
French to Dutch translations [PRO]
Education / Pedagogy
French term or phrase: contrat de professionnalisation
Naast "contrat d'apprentissage" en "contrat de qualification".
Volgens mij zijn het alle drie contracten voor deeltijds leren en deeltijds werken (leercontracten of leerovereenkomsten), maar wat is het verschil?
Erik Boers
Belgium
opleidingscontract
Explanation:
Sedert 2004 vervangt het 'contrat de professionnalisation' het 'contrat de qualification', meer uitleg op http://www.jetudie.com/formation_alternance/contrat_de_quali...

Het contrat de professionnalisation is een contract om een opleiding af te ronden, zie uitleg op: http://www.communication-internet-belgique.com/article/struc...

Selected response from:

isabelle lemahieu
Spain
Grading comment
Ik denk dat zowel opleidingscontract als werkervaringscontract dicht in de buurt komen. Maar ik moet nu eenmaal een keuze maken... Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3opleidingscontract
isabelle lemahieu
2eerste werkervaringscontract of EWE-contractjozef-jan markey


  

Answers


46 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
eerste werkervaringscontract of EWE-contract


Explanation:
Zou dit hier van toepassing kunnen zijn ?
het is gokken hoor !

jozef-jan markey
France
Native speaker of: Native in DutchDutch

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
opleidingscontract


Explanation:
Sedert 2004 vervangt het 'contrat de professionnalisation' het 'contrat de qualification', meer uitleg op http://www.jetudie.com/formation_alternance/contrat_de_quali...

Het contrat de professionnalisation is een contract om een opleiding af te ronden, zie uitleg op: http://www.communication-internet-belgique.com/article/struc...



isabelle lemahieu
Spain
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Ik denk dat zowel opleidingscontract als werkervaringscontract dicht in de buurt komen. Maar ik moet nu eenmaal een keuze maken... Bedankt!