KudoZ home » French to Dutch » Engineering: Industrial

rustique

Dutch translation: degelijk


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:rustique
Dutch translation:degelijk
Entered by: xxxblomguib

18:41 Dec 23, 2005
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
French term or phrase: rustique
Context is waterzuivering. De zin luidt als volgt: La surverse du premier moyen de séparation (préférentiellement rustique) sera envoyée dans un second moyen de séparation.

Is er een betekenis van "rustique" die mij ontgaat?

Alvast bedankt maar weer voor de hulp, en nog wel voor Kerst!
xxxblomguib
degelijk
Explanation:
Stevig gebouwd, zoals Nicolette al zei.
Selected response from:

Gerard de Noord
France
Grading comment
ja, inderdaad, alhoewel dit een betekenis is van "rustique" die ik niet in een octrooi had verwacht. Hartelijk bedankt voor het meedenken (ook dank aan Nicolette)
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2degelijk
Gerard de Noord
3 +1ouderwets, klassiekxxxNicolette Ri


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
ouderwets, klassiek


Explanation:
Op een klassieke manier aangelegd, met als bijbetekenis sterk (in tegenstelling tot moderne, minder stevige bouw). Denk bijv. aan een rustieke schoorsteen.
Maar ik kan het wel mis hebben.
Prettige kerst verder! en tot volgend jaar.



xxxNicolette Ri
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Wouter van Kampen: combineren tot: ouderwets degelijk
14 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
degelijk


Explanation:
Stevig gebouwd, zoals Nicolette al zei.

Gerard de Noord
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 11
Grading comment
ja, inderdaad, alhoewel dit een betekenis is van "rustique" die ik niet in een octrooi had verwacht. Hartelijk bedankt voor het meedenken (ook dank aan Nicolette)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Wouter van Kampen: combineren tot: ouderwets degelijk
12 hrs

agree  Sherefedin MUSTAFA
15 hrs