KudoZ home » French to Dutch » Environment & Ecology

référence (hier)

Dutch translation: aanbeveling / voorspraak


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:référence (hier)
Dutch translation:aanbeveling / voorspraak
Entered by: Steven Mertens

08:54 Dec 24, 2005
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Environment & Ecology
French term or phrase: référence (hier)
Context: "Après la récente référence de xxx, ce contrat vient confirmer la capacité de yyy à apporter des solutions optimisées en matière de dessalement par osmose inverse"

Dank bij voorbaat

Steven
Steven Mertens
aanbeveling / voorspraak
Explanation:
lett. verwijzing , ik zou in deze context aanbeveling of voorspraak gebruiken

--------------------------------------------------
Note added at 23 hrs 12 mins (2005-12-25 08:06:49 GMT)
--------------------------------------------------

Na de aanbeveling, die XXX onlangs verstrekte, werd het contract bekrachtigd / kwam het contract tot stand, dat de YYY in de gelegenheid stelde tot.. etc.
Selected response from:

Mariette van Heteren
Netherlands
Grading comment
Bedankt voor jullie hulp
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5aanbeveling / voorspraak
Mariette van Heteren
2 +1referentiexxxNicolette Ri


  

Answers


15 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
référence (hier)
referentie


Explanation:
Kan het zijn dat het hier gewoon referentie betekent, en dat yyy om dit contract te krijgen xxx als referentie gebruikt heeft?
=> Dit contract, dat gesloten wordt na de (werkzaamheden?) voor referentie xxx, bevestigt...


xxxNicolette Ri
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mariette van Heteren: ook prima!
7 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
référence (hier)
aanbeveling / voorspraak


Explanation:
lett. verwijzing , ik zou in deze context aanbeveling of voorspraak gebruiken

--------------------------------------------------
Note added at 23 hrs 12 mins (2005-12-25 08:06:49 GMT)
--------------------------------------------------

Na de aanbeveling, die XXX onlangs verstrekte, werd het contract bekrachtigd / kwam het contract tot stand, dat de YYY in de gelegenheid stelde tot.. etc.

Mariette van Heteren
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Bedankt voor jullie hulp

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxNicolette Ri: op voorspraak/aanbeveling van iemand? zou kunnen maar hoe pas je dat in de zin?
11 hrs