KudoZ home » French to Dutch » Environment & Ecology

très en amont

Dutch translation: al zeer vroeg in het proces/de keten


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:très en amont
Dutch translation:al zeer vroeg in het proces/de keten
Entered by: Dineke Vermet

16:14 Nov 6, 2008
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Environment & Ecology
French term or phrase: très en amont
En transformant les déchets en matières premières secondaires, directement réutilisables dans le process industriel, on met en place les rouages d’une nouvelle économie où les résidus des uns deviennent matières premières des autres. Toutefois, les filières de recyclage nécessitent des flux de matières importants, des produits de qualité, une demande existante ou potentielle et une régulation claire.

La croissance de la demande de matières premières secondaires est intrinsèquement liée à la capacité des acteurs du secteur à délivrer des produits de qualité. D’où la nécessité d’instaurer une relation *très en amont* avec le client afin de mettre en place des pistes de valorisation innovantes.
Erik Boers
Belgium
al zeer vroeg in het proces/de keten
Explanation:
Ik waag een poging: al zeer vroeg in het proces / de keten of iets dergelijks?
Selected response from:

Dineke Vermet
Netherlands
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4al zeer vroeg in het proces/de keten
Dineke Vermet
3 +1een nauwe relatie
hilde schuermans


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
al zeer vroeg in het proces/de keten


Explanation:
Ik waag een poging: al zeer vroeg in het proces / de keten of iets dergelijks?

Dineke Vermet
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
Notes to answerer
Asker: Ik dacht ook al in die richting: in een heel vroeg stadium.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  kalkje
17 mins

agree  xxxNMR
34 mins

agree  Carolien de Visser
1 hr

agree  frameworks: combinatie vd 2 antwoorden: nauwe/sterke relatie met de klant (leverancier van de sec grondstoffen) met betrokkenheid in zoveel mogelijk facetten van de bedrijfsprocessen (t.e.m. inkoop) om zo invloed te hebben op de finale kwaliteit van die reststoffen
4 hrs

14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
een nauwe relatie


Explanation:
in de aard van dicht bij de bron misschien?

Na het lezen van het antwoord van Dineke twijfel ik echter,
misschien is haar interpretatie wel de juiste!

hilde schuermans
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  frameworks: zie opm bij antwoord van Dineke
3 hrs