KudoZ home » French to Dutch » Finance (general)

Lorsque des tests d’impairment sont conduits, la valeur recouvrable de l’Unité G

Dutch translation: Wanneer waardeverminderingstests worden uitgevoerd, wordt de invorderbare waarde van de CGU's ...


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:Lorsque des tests d’impairment sont conduits, la valeur recouvrable de l’Unité G
Dutch translation:Wanneer waardeverminderingstests worden uitgevoerd, wordt de invorderbare waarde van de CGU's ...
Entered by: Steven Mertens

17:00 Apr 5, 2008
French to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / unité génératrice de tresorerie
French term or phrase: Lorsque des tests d’impairment sont conduits, la valeur recouvrable de l’Unité G
In de (concept-)Engelse vertaling staat hiervoor Cash generating unit. Is dat een in het NL gebruikelijke term, of bestaat hier een goede NL term voor?
kalkje
Wanneer waardeverminderingstests worden uitgevoerd, wordt de invorderbare waarde van de CGU's ...
Explanation:
zou in de vertaling wel zetten "CGU's ("Cash generating units" = cash-genererende eenheden).
Selected response from:

Steven Mertens
Grading comment
Dank voor je bevestiging
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Wanneer waardeverminderingstests worden uitgevoerd, wordt de invorderbare waarde van de CGU's ...
Steven Mertens
3Cash generating Unit
Ingeborg Gonizzi


  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Cash generating Unit


Explanation:
Vond meerdere links op google, die allemaal deze Engelse term hanteren. Denk dat dit wel de standaardterm is.


    Reference: http://nirv.nl/downloads/File/controlling_oktober.pdf
    Reference: http://www.nivra.nl/index.asp?VERA/Externe_verslaggeving/Ver...
Ingeborg Gonizzi
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 29

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Wanneer waardeverminderingstests worden uitgevoerd, wordt de invorderbare waarde van de CGU's ...


Explanation:
zou in de vertaling wel zetten "CGU's ("Cash generating units" = cash-genererende eenheden).

Steven Mertens
Specializes in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 79
Grading comment
Dank voor je bevestiging