KudoZ home » French to Dutch » Finance (general)

Montant porté sur le rapport sur les conventions = € xxx

Dutch translation: Bedrag (salaris) volgens de collectieve arbeidsovereenkomst(en)


08:39 Nov 20, 2008
French to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / uit een auditrapport
French term or phrase: Montant porté sur le rapport sur les conventions = € xxx
Begrijp bovenstaande zin niet.
Het gaat over de salarisontwikkeling van een bedrijfsleider over een aantal jaren heen. Eerst worden de bedragen over 2001-2006 opgesomd, dan volgt bovenstaande zin en dan komen 2007 en 2008. Waar ik het meest mee zit is dat 'sur les conventions'.
Ingeborg Gonizzi
Netherlands
Dutch translation:Bedrag (salaris) volgens de collectieve arbeidsovereenkomst(en)
Explanation:
Ik vermoed dat het hier om collectieve arbeidsovereenkomsten gaat. Over "porté sur le rapport sur" ben ik niet geheel zeker; ik vind dat een nogal vreemde constructie.
Selected response from:

CZ-Taal
Netherlands
Grading comment
Dank je, ik zat vooral met dat conventions, je hebt met op het goeie spoor gezet! Rest van de Franse zin lijkt me nogal krom, daar heb ik wat moois in het NL van gemaakt ;-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4bedrag dat vermeld staatxxxNMR
3Bedrag (salaris) volgens de collectieve arbeidsovereenkomst(en)
CZ-Taal
3 -2Bedrag gebaseerd op de salarisontwikkeling van de CAO
Manon Beelen


  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Bedrag (salaris) volgens de collectieve arbeidsovereenkomst(en)


Explanation:
Ik vermoed dat het hier om collectieve arbeidsovereenkomsten gaat. Over "porté sur le rapport sur" ben ik niet geheel zeker; ik vind dat een nogal vreemde constructie.

CZ-Taal
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 17
Grading comment
Dank je, ik zat vooral met dat conventions, je hebt met op het goeie spoor gezet! Rest van de Franse zin lijkt me nogal krom, daar heb ik wat moois in het NL van gemaakt ;-)

52 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -2
Bedrag gebaseerd op de salarisontwikkeling van de CAO


Explanation:
Ben niet helemaal zeker, maar dat heeft te maken met de dubbele sûr, dat maakt de zinsconstructie een beetje vreemd. Porté is zeker iets van ondersteund/gedragen/gebaseerd, . le rapport is opbrengst/verhoging/ontwikkeling en conventions is zéker CAO.

Manon Beelen
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  CZ-Taal: Omdat er staat "rapport sur " lijkt mij de betekenis van "opbrengst/verhoging/ontwikkeling niet voor de hand liggen Denk meer aan meer letterlijke betekenis: een soort verslag /rapport over de CAO
44 mins
  -> Zou ook kunnen, als in de verdere tekst een rapport genoemd wordt waar hiernaar wordt terugverwezen tenminste.

disagree  xxxNMR: eens met CZ-taal
56 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bedrag dat vermeld staat


Explanation:
porter sur = vermelden, noteren, inschrijven,zie van Dale betekenis 7.
Verder zou ik het letterlijk houden:
bedrag dat staat vermeld staat in het rapport over de overeenkomsten (arbeidsovk of salarisovk ? collectief of niet? moet uit de rest van de tekst blijken)

xxxNMR
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 49