KudoZ home » French to Dutch » Finance (general)

chiffre d'affaires de production

Dutch translation: productieomzet


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:chiffre d'affaires de production
Dutch translation:productieomzet
Entered by: Ingeborg Gonizzi

11:24 Nov 25, 2008
French to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
French term or phrase: chiffre d'affaires de production
X a un chiffre d'affaires de production de 250 millions d'euros.
Lode Demetter
Belgium
productieomzet
Explanation:
Volgens mij kun je het ook gewoon productieomzet (of productie-omzet?) noemen, als onderscheiding van bijvoorbeeld de verkoopomzet.

Zie bijvoorbeeld onderstaande link.
Selected response from:

Ingeborg Gonizzi
Netherlands
Grading comment
Bedankt, beide antwoorden waren nuttig.

3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5productieomzet
Ingeborg Gonizzi
3 +1omzet, voor wat de productieafdeling betreft,
Steven Mertens


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
omzet, voor wat de productieafdeling betreft,


Explanation:
Moeilijk uit te maken op basis van de gegeven context, maar is er misschien ook een afdeling die diensten levert? Misschien dat daarom het onderscheid gemaakt wordt tussen de omzet van de productie- en die van de dienstenafdeling.

Steven Mertens
Specializes in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 79
Notes to answerer
Asker: Ze doen inderdaad zowel productie als verkoop...


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Carolien de Visser: of productieomzet misschien
20 mins

30 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
productieomzet


Explanation:
Volgens mij kun je het ook gewoon productieomzet (of productie-omzet?) noemen, als onderscheiding van bijvoorbeeld de verkoopomzet.

Zie bijvoorbeeld onderstaande link.


    Reference: http://www.tweedekamer.nl/images/Kamervragen12sept2003_tcm11...
Ingeborg Gonizzi
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 29
Grading comment
Bedankt, beide antwoorden waren nuttig.