KudoZ home » French to Dutch » Food & Drink

carottes tournées et étuvées

Dutch translation: ronde en gestoofde worteltjes


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:carottes tournées et étuvées
Dutch translation:ronde en gestoofde worteltjes
Entered by: Adela Van Gils

18:24 Jul 25, 2005
French to Dutch translations [PRO]
Food & Drink
French term or phrase: carottes tournées et étuvées
gestoomde en ??? wortelen
Lincy Luyten
ronde en gestoofde worteltjes
Explanation:
zie uitleg onder vorig antwoord.
succes
Selected response from:

Adela Van Gils
Netherlands
Grading comment
Bedankt, de foto's zijn zeer duidelijk!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1ronde en gestoofde worteltjes
Adela Van Gils
3 +1gesneden en gestoofde worteltjes
Adela Van Gils
3getourneerde, gestoofde worteltjes
Gerard de Noord


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
carottes tournées et étuvées
gesneden en gestoofde worteltjes


Explanation:
zie foto's site hieronder

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2005-07-25 18:42:17 GMT)
--------------------------------------------------

in stukjes gesneden of klein gesneden

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2005-07-25 18:56:59 GMT)
--------------------------------------------------

POCHE 5/1 CAROTTES PARISIENNES - GILLET

Descriptif du produit

Carottes Parisiennes aussi appelées Carottes Grelot car elles sont rondes naturellement (ce ne sont pas des carottes tournées mais une variété particulière très ancienne). Leur rondeur en fait un légume original en accompagnement de toutes viandes ou en décoration et plus facile d\'utilisation (elles roulent...).


Na dit te hebben gelezen, heb ik de indruk dat het om ronde worteltjes gaat. Maar er zijn blijkbaar ook worteltjes die rond zijn van zichzelf zoals bovenstaande tekst verklaart.
De ronde worteltjes zijn in jouw geval gemaakt uit gewone wortels, maar dat voegt niets toe aan jouw vertaling. Ronde en gestoofde of gesmoorde worteltjes dus!






    Reference: http://www.chefsimon.com/carot.htm
Adela Van Gils
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sherefedin MUSTAFA: Meesterlijk!
44 mins

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
carottes tournées et étuvées
ronde en gestoofde worteltjes


Explanation:
zie uitleg onder vorig antwoord.
succes

Adela Van Gils
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Bedankt, de foto's zijn zeer duidelijk!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sherefedin MUSTAFA: Geweldige link!
27 mins

13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
carottes tournées et étuvées
getourneerde, gestoofde worteltjes


Explanation:
In keukentaal. Sommige wortelrassen zijn rond van zichzelf maar de meeste worteltjes moeten worden getourneerd.

Gerard de Noord
France
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16