KudoZ home » French to Dutch » Food & Drink

capa de boeuf

Dutch translation: rundergehakt (alleen hier)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:capa de boeuf
Dutch translation:rundergehakt (alleen hier)
Entered by: Veerle Gabriels

20:03 Nov 12, 2008
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Food & Drink
French term or phrase: capa de boeuf
in een lijst ingredienten voor bolognaise
Veerle Gabriels
Belgium
rundergehakt (alleen hier)
Explanation:
Je zou er eventueel bij kunnen zeggen 'gehakt van doorregen runderlappen'. Capa de boeuf is dus letterlijk 'gehakt van het vlees van de plat de côtes'. Dat is inderdaad het smakelijkste rundergehakt, door het vet en de nabijheid van de botten, maar ik denk dat Nederlandse consumenten hun rundergehakt zo niet kunnen bestellen. Van Dale heeft het wederom fout.
Selected response from:

Gerard de Noord
France
Grading comment
dankuwel!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1buikstuk (van rund)
Christoph Verplancke
3rundergehakt (alleen hier)
Gerard de Noord


Discussion entries: 3





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
buikstuk (van rund)


Explanation:
Capa zou voor caparaçon kunnen staan.
Van Dale: "3 (slagerij) buikstuk (van een rund)" ...


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-11-12 21:46:44 GMT)
--------------------------------------------------

Het lijkt mij dat de caparaçon de basis vormt voor het gehakt, maar dit is geenszins mijn werkgebied ...

Christoph Verplancke
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
Notes to answerer
Asker: zou het ook gewoon gehakt kunnen zijn? (indien het voor bolognaisesaus is...)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gerard de Noord: Ik heb een aanwijzing gevonden dat capa inderdaad voor caparaçon staat (http://www.deveille.fr/fiches/fiche5.pdf) maar Van Dale is berucht onbetrouwbaar op culinair gebied.
1 hr
  -> Hebben ze misschien toch eens wat goed, Gerard ;-).

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rundergehakt (alleen hier)


Explanation:
Je zou er eventueel bij kunnen zeggen 'gehakt van doorregen runderlappen'. Capa de boeuf is dus letterlijk 'gehakt van het vlees van de plat de côtes'. Dat is inderdaad het smakelijkste rundergehakt, door het vet en de nabijheid van de botten, maar ik denk dat Nederlandse consumenten hun rundergehakt zo niet kunnen bestellen. Van Dale heeft het wederom fout.


Gerard de Noord
France
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16
Grading comment
dankuwel!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Christoph Verplancke: "Van Dale heeft het wederom fout." Hoezo?
4 days
  -> Omdat ze 'borststuk' met buikstuk vertalen.