KudoZ home » French to Dutch » Food & Drink

lait de vache maturé

Dutch translation: zure melk


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:lait de vache maturé
Dutch translation:zure melk
Entered by: Ingeborg Gonizzi

15:31 Nov 27, 2008
French to Dutch translations [PRO]
Food & Drink / kaas
French term or phrase: lait de vache maturé
Fromage à prédominance lactique, à égouttage spontané et lent, fabriqué exclusivement au lait de vache maturé puis emprésuré ; temps de coagulation de 12 heures minimum ; affinage de deux semaines minimum.

"lait de vache maturé". Rijpen, zeg je dat ook van melk? Of is daar een betere term voor? (het rijpen vindt plaats voor het stremmen)
Jan Messchendorp
Netherlands
zure melk
Explanation:
Ik denk dat hier de zure melk bedoeld wordt. Er wordt eerst zuursel aan melk toegevoegd, om de melk zuur te maken, en vervolgens stremsel om het stremsel van de wei te scheiden.

--------------------------------------------------
Note added at 20 min (2008-11-27 15:51:39 GMT)
--------------------------------------------------

sorry, om de wrongel van de wei te scheiden...
Selected response from:

Ingeborg Gonizzi
Netherlands
Grading comment
Bedankt voor het meedenken. Ik ga de term zuursel gebruiken.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1zure melk
Ingeborg Gonizzi
3gefermenteerde koemelkBieke Bernaert


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
zure melk


Explanation:
Ik denk dat hier de zure melk bedoeld wordt. Er wordt eerst zuursel aan melk toegevoegd, om de melk zuur te maken, en vervolgens stremsel om het stremsel van de wei te scheiden.

--------------------------------------------------
Note added at 20 min (2008-11-27 15:51:39 GMT)
--------------------------------------------------

sorry, om de wrongel van de wei te scheiden...


    Reference: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kaas
Ingeborg Gonizzi
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 27
Grading comment
Bedankt voor het meedenken. Ik ga de term zuursel gebruiken.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  putlauw: of gegiste melk bron: http://www.breugelkaas.be/nl/zuursel.htm
5 mins

47 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
gefermenteerde koemelk


Explanation:
Via google vond ik dat de melk 'maturé' wordt door die een halve of een hele dag te laten staan met 'ferment lactique'. Zoals bij yoghurt, maar dan korter.

Bieke Bernaert
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch