KudoZ home » French to Dutch » Games / Video Games / Gaming / Casino

établissement terrestre

Dutch translation: offline casino


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:établissement terrestre
Dutch translation:offline casino
Entered by: Gretel Schoukens

10:54 Dec 3, 2010
French to Dutch translations [PRO]
Games / Video Games / Gaming / Casino
French term or phrase: établissement terrestre
Het gaat om online kansspelen, en dit 'établissement terrestre' is het tegengestelde daarvan. De speler moet zich eerst persoonlijk daar aanmelden vooraleer hij online kan spelen. In het Frans vind ik genoeg hits, is hier in het NL ook een vaste uitdrukking voor?
Gretel Schoukens
Slovenia
offline casino
Explanation:
geeft ook veel hits!
Selected response from:

Odette Jonkers
Netherlands
Grading comment
Ik ben het helemaal eens met de kanttekening van Roy, maar ik steun hier op het argument van 'offline' ten opzichte van 'online'. Bedankt voor alle suggesties!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3traditionele casino / casino instelling
Katrien Hendrickx
3offline casino
Odette Jonkers
Summary of reference entries provided
Op het vasteland?Roy vd Heijden

  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
offline casino


Explanation:
geeft ook veel hits!


    Reference: http://www.casinoxl.nl/online-vs-offline-casino
Odette Jonkers
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Ik ben het helemaal eens met de kanttekening van Roy, maar ik steun hier op het argument van 'offline' ten opzichte van 'online'. Bedankt voor alle suggesties!

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
traditionele casino / casino instelling


Explanation:
In web-link 1 : "Blackjack is een van de meest populaire casinospellen bij zowel de traditionele als de online casino wereld."

In web-link 2 : "Traditioneel tot maximaal 8 spelers spelen tegen het Huis in een casino instelling, echter bij het spelen van roulette in een online casino biedt u natuurlijk de mogelijkheid om één op één te spelen."


    Reference: http://www.reallasvegascasino.net/
    Reference: http://www.hillremi.com/
Katrien Hendrickx
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish




Reference comments


11 hrs
Reference: Op het vasteland?

Reference information:
Kleine kanttekening:

Een ‘offline casino’ is een casino dat geen ‘online casino’ is. Een ‘offline casino’ kan dus ook een casino zijn op een boot (offshore). Een ‘casino terrestre’ daarentegen is een casino ‘à brique et mortier’.
De term ‘offline casino’ lijkt daarom wat te breed om als vertaling van ‘casino terrestre’ te kunnen dienen.

Aan de andere kant vormt ‘offline’ ontegenzeggelijk een antoniemenpaar met ‘online’, waardoor het in de gegeven context uitstekend van pas zou kunnen komen.

Cf.

« Israël : le premier casino terrestre à Eilat?
[...]
Les opposants à l’ouverture d’un casino terrestre brandissent des arguments solides. Une telle ouverture ne serait pas sans risques, entraînant des problèmes de prostitution, générant des trafics plus ou moins légaux. Sans même parler des problèmes de dépendance au jeu.

Peut-être, leur rétorquent les partisans du projets. Argumentant aussi que l’ouverture d’un établissement légal pourrait inciter les accros aux jeux israéliens à ne plus fréquenter les cercles de jeux illégaux ou à ne plus monter à bord de bateaux-casinos amarrés au large dans les eaux internationales. »
(http://www.casinoweb.org/20101122-3669-israel-le-premier-cas...

« Le croupier travaille dans des casinos terrestres ou sur des paquebots de croisières. »
(http://fr.wikipedia.org/wiki/Casino_(lieu))

«L’assistant clientèle dédié aux machines à sous peut travailler soit dans un casino terrestre soit à bord d’un bateau de croisière. »
(http://www.machineasous-internet.be/tag/casino-terrestre)

"Casino’s, op het vasteland en online, worden vaak beoordeeld op hun uitbetalingspercentage."
(http://www.schoppenaas.com/artikelen/online-casino-uitbetali...

"Doordat de overheadkosten van een online casino veel lager liggen dan bij een op het vasteland staand casino kunnen de eigenaren van de online casino hun spelers veel meer bonus geld bieden."
(http://www.gokstart.org/online-casino-voordelen-voor-beginne...

"Hoe zijn de kansen van Sfinx casino ten opzichte van casino’s op het vasteland?"
(http://www.sphinxcasino.com/help/faq.jsp?locale=nl)

"Volgens het laatste nieuws van iGamingBusiness, zou Fortuna Group (een aanbieder van sportweddenschappen op het vasteland in Tsjechië) aan kunnen kloppen voor een vergunning om hun gokdiensten legaal via het Internet aan te mogen bieden."
(http://www.pokerlistings.nl/legaliseren-tsjechen-online-gokk...

Roy vd Heijden
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 18