KudoZ home » French to Dutch » General / Conversation / Greetings / Letters

être sur le coup

Dutch translation: uitvoeren


07:16 Apr 7, 2008
French to Dutch translations [PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters
French term or phrase: être sur le coup
Een hotel heeft te horen gekregen dat ze een audit krijgen. De zin is: C'est le cabinet X qui est sur le coup. Ik snap wel wat bedoeld wordt, maar kom niet op een korte en bondige omschrijving (ondertiteling). Vast bedankt, Ilse.
ilse van haneghem
Netherlands
Dutch translation:uitvoeren
Explanation:
Bureau X zal de audit uitvoeren.
Selected response from:

Ingeborg Gonizzi
Netherlands
Grading comment
Allemaal bedankt voor het meedenken!
Ilse
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2uitvoeren
Ingeborg Gonizzi
4azen op/willen binnenrijven
Ide Verhelst
3hier: X moet dat doenxxxNMR
3belasten metMollepootje V.


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
belasten met


Explanation:
X wordt met deze taak belast.
De taak wordt aan X toegekend / opgedragen

Mollepootje V.
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

24 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
uitvoeren


Explanation:
Bureau X zal de audit uitvoeren.

Ingeborg Gonizzi
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24
Grading comment
Allemaal bedankt voor het meedenken!
Ilse

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elène Klaren
43 mins

agree  Mollepootje V.: is hier wellicht het juiste woord... ik kon er niet opkomen :-)
46 mins

37 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hier: X moet dat doen


Explanation:
*

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-04-07 08:29:26 GMT)
--------------------------------------------------

dat moet door X gedaan worden.

xxxNMR
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Mollepootje V.: OK,dat is de boodschap die erachter zit, maar het ookgt niet zo mooi hé...
32 mins
  -> de FR tekst heeft niks officieels; er staat niet: X est chargé de...

1 day12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
azen op/willen binnenrijven


Explanation:
Definitie in de Petit Robert: "Avoir une bonne affaire en vue".

Met andere woorden, het auditbureau is nog niet zeker van de opdracht maar zit er wel op te azen en zou hem graag binnenrijven.

Ide Verhelst
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16