KudoZ home » French to Dutch » Government / Politics

partitocratie

Dutch translation: particratie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:partitocratie
Dutch translation:particratie
Entered by: ilse van haneghem

14:30 Apr 9, 2007
French to Dutch translations [PRO]
Government / Politics
French term or phrase: partitocratie
C'est une forme de contestation de la partitocratie et du verrouillage du système. Context: pres. verkiezingen die gedomineerd door de grote partijen, die slechts een minderheid van de bevolking vertegenwoordigen.
ilse van haneghem
Netherlands
particratie
Explanation:
Is de juiste term (zie Van Dale)
Selected response from:

Erik Boers
Belgium
Grading comment
Dit geeft de meeste hits. Bedankt Erik en Adela.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2particratieErik Boers
4partijcratie
Adela Van Gils


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
particratie


Explanation:
Is de juiste term (zie Van Dale)

Erik Boers
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dit geeft de meeste hits. Bedankt Erik en Adela.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adela Van Gils: klopt
1 min

agree  Sherefedin MUSTAFA
19 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
partijcratie


Explanation:
zie internet. volop voorbeelden

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2007-04-09 14:38:48 GMT)
--------------------------------------------------

Zo stelde hij dat Nederland geen democratie is waar de wil van het volk centraal staat, maar een 'partijcratie', waarin enkele partijen samen beslissen over wat er met het land gebeurt.

http://www.let.kun.nl/bcr/verslag2006nawijn.htm

Adela Van Gils
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish