KudoZ home » French to Dutch » IT (Information Technology)

Fenêtre d'Evolution

Dutch translation: upgradeperiode


15:33 Jul 12, 2008
French to Dutch translations [PRO]
IT (Information Technology)
French term or phrase: Fenêtre d'Evolution
La Fenêtre d’Evolution correspond au trimestre de location à l’issue duquel le Locataire peut demander à utiliser la Capacité Nette de Renouvellement correspondante.
Le Locataire peut demander au Loueur de faire évoluer les produits loués.

Komt uit een contract van een IT-leverancier die IT-systemen aan bedrijven verhuurt en ze beheert.
Het gaat me vooral over de termen 'Evolution' en 'évoluer' waar ik geen raad mee weet.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Christine Hufkens
Belgium
Dutch translation:upgradeperiode
Explanation:
Ik raad er maar een beetje naar maar 'évolutivité' betekent ook 'schaalbaarheid (scalability)' en ik denk dat 'fenêtre' bedoeld is als 'venster' (beperkte periode, zoals in lanceervenster). Wie weet is het vroeger ooit 'upgrade window' geweest. Dus updateperiode of upgradeperiode.
Selected response from:

Gerard de Noord
France
Grading comment
Bedankt, Gerard.

3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1statusscherm
Robert Zwanenberg
1 +1upgradeperiode
Gerard de Noord


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
statusscherm


Explanation:
In veel softwareprogramma's toont het statusscherm ook de ontwikkeling (évolution) van processen. Misschien is dit in deze context bruikbaar?


    Reference: http://www.exactsoftware.com/Docs/DocView.aspx?Action=View&D...
Robert Zwanenberg
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Egmont
49 mins

4 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
upgradeperiode


Language variant: NL-NL

Explanation:
Ik raad er maar een beetje naar maar 'évolutivité' betekent ook 'schaalbaarheid (scalability)' en ik denk dat 'fenêtre' bedoeld is als 'venster' (beperkte periode, zoals in lanceervenster). Wie weet is het vroeger ooit 'upgrade window' geweest. Dus updateperiode of upgradeperiode.

Gerard de Noord
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 9
Grading comment
Bedankt, Gerard.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxNMR: ik denk inderdaad dat je fenêtre niet letterlijk moet nemen maar in de betekenis van beperkte tijdsperiode; tijdens deze periode kan de huurder dus om betere software of spullen vragen.
17 hrs