KudoZ home » French to Dutch » IT (Information Technology)

Suppression de diffusion générale

Dutch translation: Opheffen van een 'broadcast storm'


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:Suppression de diffusion générale
Dutch translation:Opheffen van een 'broadcast storm'
Entered by: Nathalya

09:22 Nov 10, 2008
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology) / Netwerken/beveiligingssystemen
French term or phrase: Suppression de diffusion générale
Weinig context, vrees ik. De term komt voor in een rij met de volgende termen:

o Suppression de diffusion générale
o Autonégociation semi/bidirectionnelle.
o Sécurité de port.
o Interopérabilité garantie.
o Gestion Internet intégrée avec support serveur extensif incorporé en HTTP.
o Adresse de gestion IP unique – adresse IP unique pour une pile de commutateurs.


Dank u!
Nathalya
Belgium
Opheffen van een 'broadcast storm'
Explanation:
Zou 'diffusion générale' een Franse vertaling kunnen zijn van de Engelse IT-term 'broadcast storm'? Gaat hierbij om een situatie waarbij een bericht dat als broadcast is verzonden aan alle aangeslotenen op een netwerk, een lawine aan berichten oplevert, zodat een sneeuwbaleffect ontstaat. Dit verlamt het functioneren van het netwerk. Ik heb geen NL vertaling kunnen vinden.
Selected response from:

CZ-Taal
Netherlands
Grading comment
Dank u!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2Opheffen van een 'broadcast storm'
CZ-Taal
3 -1Verwijderen uit mailinglistkalkje


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
Verwijderen uit mailinglist


Explanation:
Wel een gokje hoor! Dacht eerst aan spam verwijderen, maar diffusion générale heeft toch kennelijk meer betrekking op mailings (dwz verzending aan meerdere personen tegelijk).

kalkje
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 13

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Renée van Bijsterveld: mailinglist gebeurt op gebruikersniveau, terwijl deze termen verwijzen naar instellingen op systeem-/netwerkniveau. Diffusion = iets als uitzending; ook vanaf netwerken
3 hrs

2 days11 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Opheffen van een 'broadcast storm'


Explanation:
Zou 'diffusion générale' een Franse vertaling kunnen zijn van de Engelse IT-term 'broadcast storm'? Gaat hierbij om een situatie waarbij een bericht dat als broadcast is verzonden aan alle aangeslotenen op een netwerk, een lawine aan berichten oplevert, zodat een sneeuwbaleffect ontstaat. Dit verlamt het functioneren van het netwerk. Ik heb geen NL vertaling kunnen vinden.


CZ-Taal
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 3
Grading comment
Dank u!