KudoZ home » French to Dutch » Journalism

crédits photographies

Dutch translation: foto's gemaakt door


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:crédits photographies
Dutch translation:foto's gemaakt door
Entered by: Carolien de Visser

19:15 Nov 19, 2008
French to Dutch translations [PRO]
Journalism / Editorial
French term or phrase: crédits photographies
De term staat in de editorial waar o.a. het bedrijf dat de website heeft gerealiseerd en beheert wordt genoemd.
Ik kom niet op een mooie nederlandse vertaling...
Carolien de Visser
France
foto's gemaakt door
Explanation:
Lijkt mij een goede oplossing.
Selected response from:

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Grading comment
Bedankt, deze pas het best in de context
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4fotoverantwoording
Christoph Verplancke
4auteursrecht / copyright van de foto's
hilde schuermans
4foto's gemaakt door
Jan Willem van Dormolen
3met dank aan
Elma de Jong


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
auteursrecht / copyright van de foto's


Explanation:
...

hilde schuermans
Belgium
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Christoph Verplancke: Strikt genomen zijn het geven van credit en het vermelden van copyright verschillende zaken.
2 hrs

7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
met dank aan


Explanation:
En dan vervolgens daaronder 'foto's: ......'. Iets in die geest is het eerste dat bij me opkomt in de gauwigheid.

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2008-11-19 19:32:56 GMT)
--------------------------------------------------

Bij nader inzien klinkt fotografie beter als foto's eigenlijk.

Elma de Jong
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fotoverantwoording


Explanation:
Is de vertaling van Van Dale. Het is me niet helemaal duidelijk hoe de term in je tekst gebruikt wordt. Voor het geven van credit voor fotografie op dezelfde pagina of in het artikel, zie olvera_alma.

Christoph Verplancke
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
foto's gemaakt door


Explanation:
Lijkt mij een goede oplossing.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt, deze pas het best in de context