KudoZ home » French to Dutch » Law: Contract(s)

propres à chacune d'entre elles

Dutch translation: specifieke begripsbepalingen die alleen gelden voor één van de afzonderlijke garanties


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase: propres à chacune d\'entre elles
Dutch translation:specifieke begripsbepalingen die alleen gelden voor één van de afzonderlijke garanties
Entered by: Mariette van Heteren

07:22 Sep 30, 2011
French to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
French term or phrase: propres à chacune d'entre elles
Les définitions ci-après sont applicables à l'ensemble des garanties, sauf définitions spécifiques propres à chacune d'entre elles.
Mariette van Heteren
Netherlands
specifieke begripsbepalingen die alleen gelden voor één van de afzonderlijke garanties
Explanation:
In de voorgestelde vertaling begrijp ik de betekenis van de zin als totaal niet: ik weet ook niet waarop 'hen' dan terugslaat. Voorstel:
De hiernavolgende begripsbepalingen zijn van toepassing op alle garanties, met uitzondering van specifieke begripsbepalingen die alleen gelden voor één van de afzonderlijke garanties.
(en misschien heb je zelf een mooier alternatief voor 'garanties'...)
Selected response from:

InekeTromp
Netherlands
Grading comment
Dank!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4die specifiek op hen van toepassing zijn
Ingeborg Gonizzi
3specifieke begripsbepalingen die alleen gelden voor één van de afzonderlijke garanties
InekeTromp


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
die specifiek op hen van toepassing zijn


Explanation:
... behalve de bepalingen die voor ieder van hen specifiek gelden.

Of iets in die trant



Ingeborg Gonizzi
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roy vd Heijden
18 mins

agree  kalkje
51 mins

agree  Carolien de Visser
51 mins

agree  Zerlina
6 hrs

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
specifieke begripsbepalingen die alleen gelden voor één van de afzonderlijke garanties


Explanation:
In de voorgestelde vertaling begrijp ik de betekenis van de zin als totaal niet: ik weet ook niet waarop 'hen' dan terugslaat. Voorstel:
De hiernavolgende begripsbepalingen zijn van toepassing op alle garanties, met uitzondering van specifieke begripsbepalingen die alleen gelden voor één van de afzonderlijke garanties.
(en misschien heb je zelf een mooier alternatief voor 'garanties'...)

InekeTromp
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dank!