KudoZ home » French to Dutch » Law (general)

portage de la TVA

Dutch translation: verschuldigde BTW/dragen van de BTW


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:portage de la TVA
Dutch translation:verschuldigde BTW/dragen van de BTW
Entered by: kalkje

16:14 Nov 25, 2008
French to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / leasecontract
French term or phrase: portage de la TVA
In mijn leasecontract bestaan de leasekosten uit o.a.

le coût du portage de la TVA (geen verdere toelichting)

is dit het verleggen van de BTW? Maar dan snap ik niet waarom dit kosten zou meebrengen. De leasegever vordert de TVA toch weer terug van de fiscus?
kalkje
verschuldigde BTW/dragen van de BTW
Explanation:
De Franse vertaling van de BTW 'verleggingsregeling' is 'autoliquidation' . Daar gaat het hier niet om. Met 'portage' wordt hier denk ik bedoeld: het dragen van de BTW/verschuldigd zijn van BTW. Het gaat om de kosten van de verschuldigde BTW.
Selected response from:

CZ-Taal
Netherlands
Grading comment
Dankjewel!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4verschuldigde BTW/dragen van de BTW
CZ-Taal
3Kosten verleggen BTWCarolien de Visser


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Kosten verleggen BTW


Explanation:
'De verleggingsregeling bij invoer houdt in dat u de btw bij invoer niet meteen bij de aangifte ten invoer verschuldigd bent. De verschuldigde btw kan dan worden voldaan op de periodieke aangifte Omzetbelasting. U kunt als buitenlandse ondernemer niet zelf een vergunning krijgen voor verlegging van de btw bij invoer. Wel kunt u een fiscaal vertegenwoordiger inschakelen'.
Het zou kunnen dat het om de kosten gaat die gepaard gaan met het verkrijgen van een vergunning tot verleggen van de BTW.



    Reference: http://www.belastingdienst.nl/variabel/buitenland/ondernemer...
Carolien de Visser
France
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 28

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
verschuldigde BTW/dragen van de BTW


Explanation:
De Franse vertaling van de BTW 'verleggingsregeling' is 'autoliquidation' . Daar gaat het hier niet om. Met 'portage' wordt hier denk ik bedoeld: het dragen van de BTW/verschuldigd zijn van BTW. Het gaat om de kosten van de verschuldigde BTW.

CZ-Taal
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 31
Grading comment
Dankjewel!