KudoZ home » French to Dutch » Law (general)

risque de divergence sérieuse de sensibilité

Dutch translation: dat er een risico bestaat dat de partijen een verschillende mening zijn toegedaan


09:28 Dec 9, 2004
French to Dutch translations [PRO]
Law (general)
French term or phrase: risque de divergence sérieuse de sensibilité
"Si au moins trois administrateurs estiment que la question débattue est susceptible de présenter des spécificités communautaires en raison de différences de réglementation ou de risque de divergence sérieuse de sensibilité, la décision sera prise à la majorité simple des voix au sein de chaque groupe linguistique"
Silvy Codde
Dutch translation:dat er een risico bestaat dat de partijen een verschillende mening zijn toegedaan
Explanation:
Ik denk dat men hier gewoon een meningsverschil mee bedoelt. Maar ik kan me vergissen, misschien heeft iemand anders iets beters.
Selected response from:

xxxNicolette Ri
Grading comment
volgens mij is dit de meest geschikte oplossing, gezien de context.

Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4risico op ernstig verschil van mening over de gevoelighied van de zaak
Pasteur
3dat er een risico bestaat dat de partijen een verschillende mening zijn toegedaanxxxNicolette Ri


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
risque de divergence sérieuse de sensibilité
dat er een risico bestaat dat de partijen een verschillende mening zijn toegedaan


Explanation:
Ik denk dat men hier gewoon een meningsverschil mee bedoelt. Maar ik kan me vergissen, misschien heeft iemand anders iets beters.

xxxNicolette Ri
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 36
Grading comment
volgens mij is dit de meest geschikte oplossing, gezien de context.

Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Egmont
2 days8 hrs

disagree  Pasteur: Nee, die "sensibilité" ligt in politiek jargon ... gevoeliger!
7 days

7 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
risque de divergence sérieuse de sensibilité
risico op ernstig verschil van mening over de gevoelighied van de zaak


Explanation:
"divergence" alleen zou wijzen op een meningsverschil, maar als het gaat om "sensibilité", dan is die gevoeligheid vaak versluierend jargon om politieke thema's aan te duiden die per Lid-Staat (of in deze context kennelijk per taalgroep) gevoelig liggen. Een voorbeeld: de kwestie Turkije is niet alleen een potentieel meningsverschil, maar ligt in FR ook gevoelig omdat de president het niet eens is met zijn eigen politieke partij.
Ik baseer me op mijn Brusselse ervaring!

--------------------------------------------------
Note added at 7 days (2004-12-16 17:18:20 GMT)
--------------------------------------------------

\"Gevoeligheid\" natuurlijk, sorry voor de tikfout

Pasteur
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4