KudoZ home » French to Dutch » Law/Patents

études de formulation

Dutch translation: voorgeschreven studies


00:24 Jan 15, 2002
French to Dutch translations [PRO]
Law/Patents
French term or phrase: études de formulation
context: wegenbouwbestek

vervoerkosten van materialen

les volumes de chaque composant entrant dans la fabrication des enrobés, seront évalués sur la base des quantités théoriques déterminées à partir des études de formulation.

qui peut m'aider?

Bram
Bram Poldervaart
Dutch translation:voorgeschreven studies
Explanation:
Hallo Bram,

Volgens Eurodicautom betekent 'formulation' voorgeschreven bereidingswijze. Een vrije interpretatie van deze betekenis leidt me dus tot de vertaling 'voorgeschreven studies', of studies die voorafgaandelijk werden vastgelegd (dus niet zo maar om het even welke studies, je moet je wel aan bepaalde normen houden)

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Groetjes,

Anneken
Selected response from:

Anneken
Grading comment
hartelijk bedankt voor je suggestie. Ik heb hem gebruikt, merci tout le monde,

Ciao Bram
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1voorgeschreven studies
Anneken
4onderzochte en van toepassing zijnde verwerkingsmethodes
Jan Duinstra


  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
voorgeschreven studies


Explanation:
Hallo Bram,

Volgens Eurodicautom betekent 'formulation' voorgeschreven bereidingswijze. Een vrije interpretatie van deze betekenis leidt me dus tot de vertaling 'voorgeschreven studies', of studies die voorafgaandelijk werden vastgelegd (dus niet zo maar om het even welke studies, je moet je wel aan bepaalde normen houden)

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Groetjes,

Anneken


    Reference: http://europa.eu.int/eurodicautom/
Anneken
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 29
Grading comment
hartelijk bedankt voor je suggestie. Ik heb hem gebruikt, merci tout le monde,

Ciao Bram

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS: inderdaad, lijkt me wel wat
2 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
onderzochte en van toepassing zijnde verwerkingsmethodes


Explanation:
A mon sens ce sont des normes étudiées dont on fait l'application lorsque les caractéristiques y correspondant se présentent.


Jan Duinstra
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 40