KudoZ home » French to Dutch » Manufacturing

acier boulonné

Dutch translation: staalverbindingen


08:26 Jan 30, 2009
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Manufacturing
French term or phrase: acier boulonné
tekst over een beeldhouwer:
Ces contacts font évoluer sa sculpture vers l’abstraction et l’utilisation de l’acier boulonné utilisé par l’industrie.
Lode Demetter
Belgium
Dutch translation:staalverbindingen
Explanation:
Afhankelijk van de contact zou je ook kunnen denken aan wat algemener: 'staalverbindingen'. De kunstenaar beweegt zich blijkbaar meer de abstracte richting op. Misschien past hij meer toe dan alleen 'geklonken staal', maar ook andere staalverbindingen, maar dat moet uit de context of illustraties blijken.
Selected response from:

Marianne Knijff
France
Grading comment
vrijere vertaling, maar hier idd zeer toepaselijk. Bedankt.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1staalverbindingen
Marianne Knijff
2 +1geklonken staalaliceteekman


  

Answers


45 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
geklonken staal


Explanation:
waarschijnlijk wordt hier geklonken staal bedoeld

aliceteekman

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  parlotte
2 hrs

2 days8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
staalverbindingen


Explanation:
Afhankelijk van de contact zou je ook kunnen denken aan wat algemener: 'staalverbindingen'. De kunstenaar beweegt zich blijkbaar meer de abstracte richting op. Misschien past hij meer toe dan alleen 'geklonken staal', maar ook andere staalverbindingen, maar dat moet uit de context of illustraties blijken.

Example sentence(s):
  • ...het materiaal is roestvrij staal, verbindingen bestaan uit miniscule spankabels, magneten of veren.
Marianne Knijff
France
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 3
Grading comment
vrijere vertaling, maar hier idd zeer toepaselijk. Bedankt.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elma de Jong
1 hr