KudoZ home » French to Dutch » Marketing / Market Research

émanation

Dutch translation: uitvloeisel

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:émanation
Dutch translation:uitvloeisel
Entered by: Katrien De Clercq

14:04 Nov 20, 2006
French to Dutch translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research / Speech
French term or phrase: émanation
Komt uit een speech die zal worden gegeven over bekroonde filmregisseurs. "Si l'on a coutume de dire que l'art s'inspire du réel, voire qu'il en constitue l'émanation, la réciproque est aussi vraie puisqu'il peut quelquefois s'en inspirer."
Heb eigenlijk een beetje moeite om de hele zin een mooie wending te geven ...

Alvast bedankt !

Katrien
Katrien De Clercq
uitvloeisel
Explanation:
"Hoewel men de gewoonte heeft om te beweren dat de kunst haar inspiratie uit de werklijkheid put, dat ze zelfs een uitvloeisel van deze laatste is, is het omgekeerde ook waar aangezien de werkelijkheid soms van de kunst kan worden geinspireerd".
Selected response from:

Sherefedin MUSTAFA
Netherlands
Grading comment
Dank je wel !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3uitdrukking
Funambule
3uitvloeisel
Sherefedin MUSTAFA


  

Answers


41 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
uitvloeisel


Explanation:
"Hoewel men de gewoonte heeft om te beweren dat de kunst haar inspiratie uit de werklijkheid put, dat ze zelfs een uitvloeisel van deze laatste is, is het omgekeerde ook waar aangezien de werkelijkheid soms van de kunst kan worden geinspireerd".

Sherefedin MUSTAFA
Netherlands
Native speaker of: Native in AlbanianAlbanian, Native in MacedonianMacedonian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dank je wel !

58 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
uitdrukking


Explanation:
Si l'on a coutume de dire que l'art s'inspire du réel, voire qu'il en constitue l'émanation, la réciproque est aussi vraie puisqu'il peut quelquefois s'en inspirer

Poging:

Hoewel men placht te zeggen dat kunst zich door het werkelijk bestaande laat inspireren of dat het er zelfs een uitdrukking van is, is het omgekeerde is ook waar omdat het werkelijk bestaande zich immers soms ook door kunst laat inspireren

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-11-20 15:12:00 GMT)
--------------------------------------------------

of dat ze (kunst = v) er zelfs

Funambule
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Dutch