KudoZ home » French to Dutch » Marketing / Market Research

Zie zin

Dutch translation: XXX staat dicht bij wat u bezighoudt


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:XXXX est proche de vos préoccupations
Dutch translation:XXX staat dicht bij wat u bezighoudt
Entered by: Ariser

20:40 Feb 18, 2005
French to Dutch translations [PRO]
Marketing / Market Research
French term or phrase: Zie zin
XXXX est proche de vos préoccupations

Het gaat om een slogan voor een groot energiebedrijf in Frankrijk. Voor "préoccupations" had ik zoiets als "voor wat u beweegt", maar ik zit vast op "est proche". Wie helpt me uit de brand?
Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
XXX staat héél dicht bij wat u bezighoudt
Explanation:
Letterlijk: sluit nauw aan bij uw bekommernissen.
De zin in het veld "target" is misschien meer geschikt in de context.
Selected response from:

Ariser
Grading comment
Heb het héél weggelaten! Dank je wel!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3xxx steekt (zijn) energie in uSerge L
3zie hieronderxxxNicolette Ri
3is erg/zeer met u begaan
Joris Bogaert
3XXX staat héél dicht bij wat u bezighoudt
Ariser


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
XXX staat héél dicht bij wat u bezighoudt


Explanation:
Letterlijk: sluit nauw aan bij uw bekommernissen.
De zin in het veld "target" is misschien meer geschikt in de context.


    Reference: http://www.mil.be/ipr/subject/index.asp?LAN=fr&ID=147
Ariser
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 3
Grading comment
Heb het héél weggelaten! Dank je wel!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jan Willem van Dormolen: Als je nou dat rare 'héél' weglaat (staat ook niet in brontekst), dan is het goed.
15 hrs
  -> Inderdaad

14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
is erg/zeer met u begaan


Explanation:
Dit is maar één van de honderden mogelijkheden... Ik zou het zo kort en krachtig mogelijk houden, daar houden die bedrijven meestal van...

--------------------------------------------------
Note added at 15 hrs 59 mins (2005-02-19 12:39:34 GMT)
--------------------------------------------------

Als dit niet goed is kan dit misschien ook:
\"Uw zorgen zijn onze zorg\"

Joris Bogaert
Italy
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jan Willem van Dormolen: Het is niet fout, maar het klinkt alsof het bedrijf medelijden met u heeft.
55 mins
  -> Tja, sommige bedrijven willen dat inderdaad graag doen uitstralen... ;-) maar misschien heb je wel gelijk

neutral  xxxNicolette Ri: eens met Jan Willem, de consument is niet zielig
2 hrs
  -> en jullie hebben gelijk, ik heb mijn voorstel dan ook aangepast

18 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zie hieronder


Explanation:
xx denkt aan uw dagelijkse zorgen
xx staat dicht bij uw dagelijkse zorgen
xx begeleidt u bij alles wat u doet
xx zorgt goed voor u
xx houdt zich bezig met uw zorgen
xx staat u op elk moment bij
xx heeft het goed met u op

Misschien is er wat bij?


xxxNicolette Ri
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 39

2 days14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
xxx steekt (zijn) energie in u


Explanation:
ik ben me ervan bewust dat het niet letterlijk weergeeft wat er in het Frans staat, maar met deze slogan geef je toch ongeveer dezelfde boodschap, lijkt me...

Succes,

Serge L.

Serge L
PRO pts in category: 16