imbibée

Dutch translation: met water geïmpregneerd

French term or phrase:imbibée
Dutch translation:met water geïmpregneerd
Entered by: Bram Poldervaart

08:33 Apr 22, 2018
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Materials (Plastics, Ceramics, etc.) / betonanalyse
French term or phrase: imbibée
La porosité accessible à l'eau et les masses volumiques apparente et réelle imbibée ont été mesurées par imbibition sous vide et pesée hydrostatique selon selon le principe de la norme NF P 18-459.Turn social sharing on.
Like 7
Bram Poldervaart
met water geïmpregneerd
Explanation:
Vgl. de alhier beschreven proefopstellingen: https://www.milieuinfo.be/dms/d/a/.../VLA11-4.1 Ijzerzandste...

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2018-04-23 04:29:58 GMT)
--------------------------------------------------

Vgl. tevens:

"Er worden verschillende proeven gehanteerd om de porositeit van materialen te
karakteriseren. De totale open porositeit kan bepaald worden door het proefstuk onder
vacuüm met water te impregneren, zoals hieronder beschreven wordt."
(https://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/001/458/736/RUG01-0014587...
Selected response from:

Roy vd Heijden
Belgium
Grading comment
dank je Roy
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3met water geïmpregneerd
Roy vd Heijden
3verzadigd met water/doordrenkt
Krista Roest


  

Answers


59 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
verzadigd met water/doordrenkt


Explanation:
Het lijkt hier te gaan om de mate waarin water in beton kan doordringen

Krista Roest
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
met water geïmpregneerd


Explanation:
Vgl. de alhier beschreven proefopstellingen: https://www.milieuinfo.be/dms/d/a/.../VLA11-4.1 Ijzerzandste...

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2018-04-23 04:29:58 GMT)
--------------------------------------------------

Vgl. tevens:

"Er worden verschillende proeven gehanteerd om de porositeit van materialen te
karakteriseren. De totale open porositeit kan bepaald worden door het proefstuk onder
vacuüm met water te impregneren, zoals hieronder beschreven wordt."
(https://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/001/458/736/RUG01-0014587...

Roy vd Heijden
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24
Grading comment
dank je Roy