KudoZ home » French to Dutch » Mechanics / Mech Engineering

Clapet taré

Dutch translation: ingestelde klep


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:Clapet taré
Dutch translation:ingestelde klep
Entered by: xxxblomguib

16:46 Jan 20, 2008
French to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
French term or phrase: Clapet taré
in de beschrijving van een drankenautomaat.

De tekening stemt echter overeen met een instelbare terugslagklep...kan ik hier dan "instelbare klep" van maken (terugslag staat er in het FR immers niet bij)....

Als er iemand zich geroepen voelt om even mee te denken, dan zou ik heel erg appreciëren.

Alvast bedankt
xxxblomguib
klep met vast ingestelde doorlaat
Explanation:
. TECHNOL. [Le compl. désigne un élément réglable, ressort, contrepoids, soupape] Fixer, déterminer des conditions normalisées de fonctionnement. Les ressorts tarés assurent aux éléments filtrants un réglage toujours correct (Chapelain, Techn. automob., 1956, p. 166).

Niet " instelbare" maar "vooraf ingestelde, geregelde klep , laat een voorafbepaald constant debiet door. Is naar mijn mening geen "terugslagklep" ; Bij drankautomaten is bv. een vast hoeveelheid water ingesteld om één kopje te bereiden...
Selected response from:

jozef-jan markey
France
Grading comment
Hartelijk dank; vermits het om een octrooi ging en de door jou voorgestelde vertaling net iets meer bevatte dan volgens mij in het origineel stond, heb ik de vertaling een beetje aangepast, maar de idee die door jou werd voorgesteld, was inderdaad waar ik naar op zoek was. Nogmaals dank dus!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3klep met vast ingestelde doorlaatjozef-jan markey
1(instelbare) afsluitklepmw1


  

Answers


42 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
(instelbare) afsluitklep


Explanation:
terugslagklep zou inderdaad "clapet anti retour" zijn


mw1
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
klep met vast ingestelde doorlaat


Explanation:
. TECHNOL. [Le compl. désigne un élément réglable, ressort, contrepoids, soupape] Fixer, déterminer des conditions normalisées de fonctionnement. Les ressorts tarés assurent aux éléments filtrants un réglage toujours correct (Chapelain, Techn. automob., 1956, p. 166).

Niet " instelbare" maar "vooraf ingestelde, geregelde klep , laat een voorafbepaald constant debiet door. Is naar mijn mening geen "terugslagklep" ; Bij drankautomaten is bv. een vast hoeveelheid water ingesteld om één kopje te bereiden...

jozef-jan markey
France
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 82
Grading comment
Hartelijk dank; vermits het om een octrooi ging en de door jou voorgestelde vertaling net iets meer bevatte dan volgens mij in het origineel stond, heb ik de vertaling een beetje aangepast, maar de idee die door jou werd voorgesteld, was inderdaad waar ik naar op zoek was. Nogmaals dank dus!