KudoZ home » French to Dutch » Mechanics / Mech Engineering

étrier coulissant et étrier flottant

Dutch translation: uitschuifbaar (schuif-) en drijvend/zwevend remblok

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:étrier coulissant et étrier flottant
Dutch translation:uitschuifbaar (schuif-) en drijvend/zwevend remblok
Entered by: George Vardanyan

10:05 Oct 25, 2004
French to Dutch translations [Non-PRO]
Mechanics / Mech Engineering
French term or phrase: étrier coulissant et étrier flottant
Is in een Powerpointpresentatie over conventionele remsystemen dus meer info heb ik jammer genoeg niet. :((
Els Peleman
Belgium
uitschuifbaar (schuif-) en drijvend/zwevend remblok
Explanation:
Le frein à disque comporte deux éléments le disque lui-même, monté sur le moyeu (auquel est fixée la roue), et l'étrier, retenu par les organes de suspension. Il existe différents types d'étriers (fixe, coulissant ou flottant) qui fonctionnent de manières légèrement différentes.
http://64.233.183.104/search?q=cache:ONPYF5TBl6kJ:automobile...

De meeste remmen gebruiken remblokjes op steeltjes, waardoor de blokken op zeer veel manieren te verstellen zijn. En aangezien je door het lossen van een 10 mm moertje alle stelmogelijkheden vrijgeeft, (omhoog-omlaag, in-uitschuiven en twee draairichtingen) is het precies afstellen van de blokjes vaak lastig.
http://216.239.59.104/search?q=cache:rGrI1EsdAIwJ:www.m-gine...
Selected response from:

George Vardanyan
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3uitschuifbaar (schuif-) en drijvend/zwevend remblok
George Vardanyan
3beugels of klemmen voor de klimsport?
Adela Van Gils


  

Answers


1 day 16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
étrier coulissant et étrier flottant
beugels of klemmen voor de klimsport?


Explanation:


verstelbare en vaste klimgordels misschien of stijgklemmen. Ik zou een sportzaak bellen. Succes!



Adela Van Gils
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 16

2 days 41 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
étrier coulissant et étrier flottant
uitschuifbaar (schuif-) en drijvend/zwevend remblok


Explanation:
Le frein à disque comporte deux éléments le disque lui-même, monté sur le moyeu (auquel est fixée la roue), et l'étrier, retenu par les organes de suspension. Il existe différents types d'étriers (fixe, coulissant ou flottant) qui fonctionnent de manières légèrement différentes.
http://64.233.183.104/search?q=cache:ONPYF5TBl6kJ:automobile...

De meeste remmen gebruiken remblokjes op steeltjes, waardoor de blokken op zeer veel manieren te verstellen zijn. En aangezien je door het lossen van een 10 mm moertje alle stelmogelijkheden vrijgeeft, (omhoog-omlaag, in-uitschuiven en twee draairichtingen) is het precies afstellen van de blokjes vaak lastig.
http://216.239.59.104/search?q=cache:rGrI1EsdAIwJ:www.m-gine...

George Vardanyan
Works in field
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in category: 18