KudoZ home » French to Dutch » Mechanics / Mech Engineering

ovalité

Dutch translation: ovaliteit

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:ovalité
Dutch translation:ovaliteit
Entered by: George Vardanyan

11:47 Oct 25, 2004
French to Dutch translations [Non-PRO]
Mechanics / Mech Engineering / Remmentestbank
French term or phrase: ovalité
contrôle du voilage et de l'ovalité


Il s'agit d'une des opérations que l'on fait sur un banc d'essai des freins.
Els Peleman
Belgium
ovaliteit
Explanation:
(Dx+Dy)/2=DIAMÈTRE MOYEN [Dx+Dy]=OVALITÉ Dmax-Dmin=OVALITÉ
http://216.239.59.104/search?q=cache:VcWvwvldhWUJ:www.aeroel...

OVALITÉ L’ovalité sur le diamètre doit être régulière et doit être corrigible avec un vérin pour lui redonner une forme ronde.
http://216.239.59.104/search?q=cache:rKGoQS5V7yoJ:www.spiral...

In zo'n geval gaat men de diameter werken en kan men ook de ovaliteit bepalen. ... De ovaliteit wordt bepaald door de formule : O = d max /d min = 97/88 = 1,10.
http://216.239.59.104/search?q=cache:t4rWlwsr8GYJ:www.classo...

ONRONDHEID (= ovaliteit + excentriciteit + ...)
De maatafwijkingen op de uitwendige diameter bepalen tevens de OVALITEIT.
De EXCENTRICITEIT wordt bepaald door de toleranties op de wanddikte.
Aangezien het uitgangsmateriaal koudgewalst bandstaal is, zal de afwijking van de centriciteit gering zijn en beter dan DIN 2391.
http://www.vanleeuwen-precisie.nl/pdf/buizen/groep 28/28377....

De toleranties op de diameter/ovaliteit van de gaten zijn in de onderstaande tabel weergegeven.
http://www.steinfort.nl/index.html?normenentoleranties.html

onrondheid - unroundness
http://216.239.59.104/search?q=cache:a0Bb1-JayMwJ:www.angelf...

ovality - ovaalheid; ovaliteit
http://www.angelfire.com/ca/vlietstra/o.html
Selected response from:

George Vardanyan
Grading comment
Bedankt! Dit is meer dan overtuigend!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2onrondheid
Leo te Braake | dutCHem
3ovaliteit
George Vardanyan


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
ovalité
onrondheid


Explanation:
.

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 48

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ElkeKoe
19 mins

agree  Tea Fledderus
36 mins

1 day 25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ovalité
ovaliteit


Explanation:
(Dx+Dy)/2=DIAMÈTRE MOYEN [Dx+Dy]=OVALITÉ Dmax-Dmin=OVALITÉ
http://216.239.59.104/search?q=cache:VcWvwvldhWUJ:www.aeroel...

OVALITÉ L’ovalité sur le diamètre doit être régulière et doit être corrigible avec un vérin pour lui redonner une forme ronde.
http://216.239.59.104/search?q=cache:rKGoQS5V7yoJ:www.spiral...

In zo'n geval gaat men de diameter werken en kan men ook de ovaliteit bepalen. ... De ovaliteit wordt bepaald door de formule : O = d max /d min = 97/88 = 1,10.
http://216.239.59.104/search?q=cache:t4rWlwsr8GYJ:www.classo...

ONRONDHEID (= ovaliteit + excentriciteit + ...)
De maatafwijkingen op de uitwendige diameter bepalen tevens de OVALITEIT.
De EXCENTRICITEIT wordt bepaald door de toleranties op de wanddikte.
Aangezien het uitgangsmateriaal koudgewalst bandstaal is, zal de afwijking van de centriciteit gering zijn en beter dan DIN 2391.
http://www.vanleeuwen-precisie.nl/pdf/buizen/groep 28/28377....

De toleranties op de diameter/ovaliteit van de gaten zijn in de onderstaande tabel weergegeven.
http://www.steinfort.nl/index.html?normenentoleranties.html

onrondheid - unroundness
http://216.239.59.104/search?q=cache:a0Bb1-JayMwJ:www.angelf...

ovality - ovaalheid; ovaliteit
http://www.angelfire.com/ca/vlietstra/o.html


George Vardanyan
Works in field
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in category: 18
Grading comment
Bedankt! Dit is meer dan overtuigend!