KudoZ home » French to Dutch » Medical

oleuropéroside

Dutch translation: Oleuropeïne


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:oleuropéroside
Dutch translation:Oleuropeïne
Entered by: Evert DELOOF-SYS

14:59 Dec 10, 2001
French to Dutch translations [PRO]
Medical / alternative medicine
French term or phrase: oleuropéroside
Les feuilles dólivier sont riches en flavonoïdes et en oleuropéroside, ce qui leur confère également une action b'néfique du même type.
Simone Michels
Belgium
Oleuropeïne
Explanation:
Juiste schrijfwijze in het Frans: oleuropéoside

Ref.:
... Les feuilles contiennent des principes actifs : sécoiridoïdes, dont l'oleuropéoside
- Triterpènes - Flavonoïdes - Rutoside - Glycosides de l'apigénol et ...
les.arbres.online.fr/fruitsdefendus2.htm

Nederlands: oleuropeïne

Ref.:

... eigenschappen van de bladeren zijn minder bekend. In het olijfblad zijn een aantal
stoffen gevonden (oa Oleuropeïne) waarvan aangetoond is dat ze een anti ...
net.info.nl/egosoft/smartdr.htm

... modificatie van lipide en proteïne, met name hydroxylynosol en oleuropeïne (het bittere bestanddeel van olijven). Voorafgaande studies hebben gesuggereerd ...


europa.eu.int/comm/agriculture/prom/olive/medinfo/nl/newsletters/ newsletter1.htm

HTH
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Hartelijk dank voor uw reactie.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Oleuropeïne
Evert DELOOF-SYS
5Oleuropeïne


  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Oleuropeïne


Explanation:
Juiste schrijfwijze in het Frans: oleuropéoside

Ref.:
... Les feuilles contiennent des principes actifs : sécoiridoïdes, dont l'oleuropéoside
- Triterpènes - Flavonoïdes - Rutoside - Glycosides de l'apigénol et ...
les.arbres.online.fr/fruitsdefendus2.htm

Nederlands: oleuropeïne

Ref.:

... eigenschappen van de bladeren zijn minder bekend. In het olijfblad zijn een aantal
stoffen gevonden (oa Oleuropeïne) waarvan aangetoond is dat ze een anti ...
net.info.nl/egosoft/smartdr.htm

... modificatie van lipide en proteïne, met name hydroxylynosol en oleuropeïne (het bittere bestanddeel van olijven). Voorafgaande studies hebben gesuggereerd ...


europa.eu.int/comm/agriculture/prom/olive/medinfo/nl/newsletters/ newsletter1.htm

HTH



Native speaker of:

39 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Oleuropeïne


Explanation:
Juiste schrijfwijze in het Frans: oleuropéoside

Ref.:
... Les feuilles contiennent des principes actifs : sécoiridoïdes, dont l'oleuropéoside
- Triterpènes - Flavonoïdes - Rutoside - Glycosides de l'apigénol et ...
les.arbres.online.fr/fruitsdefendus2.htm

Nederlands: oleuropeïne

Ref.:

... eigenschappen van de bladeren zijn minder bekend. In het olijfblad zijn een aantal
stoffen gevonden (oa Oleuropeïne) waarvan aangetoond is dat ze een anti ...
net.info.nl/egosoft/smartdr.htm

... modificatie van lipide en proteïne, met name hydroxylynosol en oleuropeïne (het bittere bestanddeel van olijven). Voorafgaande studies hebben gesuggereerd ...


europa.eu.int/comm/agriculture/prom/olive/medinfo/nl/newsletters/ newsletter1.htm

HTH


Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 917
Grading comment
Hartelijk dank voor uw reactie.