KudoZ home » French to Dutch » Medical

valépotriate

Dutch translation: valepotriaat


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:valépotriate
Dutch translation:valepotriaat
Entered by: Brigitte Gendebien

15:01 Dec 10, 2001
French to Dutch translations [PRO]
Medical / alternative medicine
French term or phrase: valépotriate
La racine de valériane contient une huile essentielle et des valépotriates qui possèdent une action apaisante et dedative reconnue.
Simone Michels
Belgium
valepotriaten
Explanation:
"Met deze stof kon men echter de heilkrachtige werking van valeriaan maar ten dele bereiken. In 1966 vond men dan dat eigenlijk de valepotriaten verantwoordelijk zijn voor de goede effecten."

Bonne chance!
Selected response from:

Hans Hereijgers
Grading comment
Hartelijk dank voor de snelle reactie!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4valepotriaatSerge L
4valepotriaten
Hans Hereijgers


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
valepotriaten


Explanation:
"Met deze stof kon men echter de heilkrachtige werking van valeriaan maar ten dele bereiken. In 1966 vond men dan dat eigenlijk de valepotriaten verantwoordelijk zijn voor de goede effecten."

Bonne chance!


    Reference: http://user.online.be/debrug/diabasis/b08val.htm
    Reference: http://www.consumed.nl/bestand/v/valepotriaten/06.htm
Hans Hereijgers
Native speaker of: Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 28
Grading comment
Hartelijk dank voor de snelle reactie!

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
valepotriaat


Explanation:
vb.:

"In 1966 vond men dan dat eigenlijk de valepotriaten verantwoordelijk zijn voor de goede effecten. Met deze stof probeert men synthetisch een tranquillizer samen te stellen die kalmeert zonder echter de geestelijke activiteit te onderdrukken."

succes,

Serge L.


    Reference: http://user.online.be/debrug/diabasis/b08val.htm
Serge L
PRO pts in pair: 520