KudoZ home » French to Dutch » Medical

affections ne relevant pas d'un traitement par auriculotherapie

Dutch translation: aandoeningen die niet door auriculotherapie behandelt kunnen worden


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:affections ne relevant pas d'un traitement par auriculotherapie
Dutch translation:aandoeningen die niet door auriculotherapie behandelt kunnen worden
Entered by: Elisabeth Toda-v.Galen

18:53 Jan 5, 2003
French to Dutch translations [PRO]
Medical / acupunctuur
French term or phrase: affections ne relevant pas d'un traitement par auriculotherapie
Gebruiksaanwijzing bij acupunctuurnaald voor het oor.
**Affections ne relevant pas d'un traitement par auriculotherapie.**
Deze zin staat onder het kopje "Precautions - Contre-indications".
Wie o Wie? Ik zie het helaas allemaal dubbel vanavond!
Simone Michels
Belgium
aandoeningen die niet door auriculotherapie behandelt kunnen worden
Explanation:
lijkt me het meest voor de hand liggend
Selected response from:

Elisabeth Toda-v.Galen
France
Grading comment
Ja, vannochtend was ik weer helemaal helder en kwamen mijn hersenen weer in werking.

Hartelijk bedankt,
Simone
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1aandoeningen waarvoor ooracupunctuur niet geschikt ishirselina
4 +1aandoeningen, die niet beteren door een auriculotherapie
Elisabeth Ghysels
4aandoeningen die niet door auriculotherapie behandelt kunnen wordenElisabeth Toda-v.Galen


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
aandoeningen, die niet beteren door een auriculotherapie


Explanation:
lees ik erin.

Groeten,

Nikolaus

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-05 19:12:37 (GMT)
--------------------------------------------------

http://www.nizw.nl/thesaurus/00000809.htm

Elisabeth Ghysels
PRO pts in pair: 55

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Leistra: Simone, behandeld is met een d
1 day14 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
aandoeningen die niet door auriculotherapie behandelt kunnen worden


Explanation:
lijkt me het meest voor de hand liggend

Elisabeth Toda-v.Galen
France
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 56
Grading comment
Ja, vannochtend was ik weer helemaal helder en kwamen mijn hersenen weer in werking.

Hartelijk bedankt,
Simone

16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
aandoeningen waarvoor ooracupunctuur niet geschikt is


Explanation:
In het Nederlands wordt naast "auriculotherapie" de term "ooracupunctuur" gebruikt. "Behandeld" is met een "d".
Andere mogelijkheden :
Aandoeningen die niet met/met behulp van/middels ooracupunctuur/auriculotherapie kunnen worden behandeld ; aandoeningen waarvoor ooracupunctuur/auriculotherapie niet geschikt/afdoende is

("Deze relatief moderne therapievorm (ook wel Auriculotherapie genoemd) is in principe een behandelingsmethode die op zichzelf staat en naast de "traditionele" vorm van acupunctuur kan worden gebruikt.")




    Reference: http://www.acupunt.nl/pagina/behmeth.html
hirselina
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 364

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS
1 hr