KudoZ home » French to Dutch » Medical (general)

vieilles douleurs

Dutch translation: terugkerende pijnen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:vieilles douleurs
Dutch translation:terugkerende pijnen
Entered by: Katrien De Clercq

17:47 Oct 26, 2006
French to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical (general) / Description of a spray
French term or phrase: vieilles douleurs
Beschrijving van een product : "XXX, par l'adjonction d'arnica montana à 2%, étend son efficacité en cas d'oedème, de petites blessures, de coups mais aussi d'entorses et de vieilles douleurs".

"Oude pijnen" lijkt me hier toch niet zo op zijn plaats, aangezien dit toch meestal figuurlijk wordt gebruikt ?

Suggesties zijn altijd welkom !

Katrien
Katrien De Clercq
aanhoudende pijnen
Explanation:
Of ook: "(steeds) terugkerende pijnen/kwalen"
Succes!
Selected response from:

Tineke Pockelé
Belgium
Grading comment
Dank je, Tineke !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4(steeds) terugkerende pijnElène Klaren
3 +1aanhoudende pijnen
Tineke Pockelé


  

Answers


49 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
aanhoudende pijnen


Explanation:
Of ook: "(steeds) terugkerende pijnen/kwalen"
Succes!

Tineke Pockelé
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16
Grading comment
Dank je, Tineke !

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marion Rooijmans
16 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(steeds) terugkerende pijn


Explanation:
Vaak gebruikt door oudere mensen: "mes vieilles douleurs se réveillent" (ook bijvoorbeeld als het gaat regenen)

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2006-10-26 21:19:00 GMT)
--------------------------------------------------

Sorry Tineke, ik had jouw antwoord niet gezien! We zijn het iig eens...

Elène Klaren
Native speaker of: Native in DutchDutch