KudoZ home » French to Dutch » Medical (general)

terrain

Dutch translation: constitutie


15:23 Sep 18, 2007
French to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical (general) / supplements
French term or phrase: terrain
La supplémentation en acides gras oméga 3 et oméga 6 s’avère particulièrement intéressante pour renforcer le "terrain" lors de certaines situations: ...

Staat in een aanbevelingsbrief voor medewerkers in de gezondheidszorg.
Simone Michels
Belgium
Dutch translation:constitutie
Explanation:
het is het ook niet helemaal en er bestaat vast wat beters, maar je moet denken aan terrein in de zin van ondergrond.
Selected response from:

xxxNMR
France
Grading comment
Bedankt. Ik ga hier verder mee aan de slag.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2constitutiexxxNMR
3 +1om de weerstand te vergroten
Emmie V
3hebben een positief effect op....
Tea Fledderus
3 -1mensen op de werkvloer
Katrien De Clercq


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
pour renforcer le \'terrain\'
om de weerstand te vergroten


Explanation:
Hoi Simone,

ik vind veel hits op Google die te maken hebben met supplementen 'pour renforcer le terrain', en ik denk dat daarmee de weerstand wordt bedoeld. Letterlijk vertalen lukt niet in het Nederlands, lijkt me.

groeten!


Emmie V
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Funambule: Robert: État d'un organisme, quant à sa résistance aux agents pathogènes ou à sa prédisposition à diverses affections.
23 hrs
  -> Bedankt!

7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
mensen op de werkvloer


Explanation:
Is het eerste wat in me opkomt...

Katrien De Clercq
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 10

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  xxxNMR: sorry, maar dit keer zit je niet in de goede hoek
55 mins

neutral  Sherefedin MUSTAFA: Heb je de vraag wel goed gelezen?/Absoluut, doen we allemaal.
15 hrs
  -> Ik had begrepen renforcer "les gens sur le terrain", om de mensen op de werkvloer sterker te maken. Maakt iedereen niet wel eens een interpretatiefout?

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
constitutie


Explanation:
het is het ook niet helemaal en er bestaat vast wat beters, maar je moet denken aan terrein in de zin van ondergrond.

xxxNMR
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 38
Grading comment
Bedankt. Ik ga hier verder mee aan de slag.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ide Verhelst: of gestel. De Robert zegt: Etat d'un organisme, quant à sa résistance aux agents pathogènes ou à sa prédisposition à diverses affections."
2 hrs

agree  Sherefedin MUSTAFA: ?
14 hrs
  -> ik heb de vraag goed gelezen, en nog eens, maar begrijp het niet anders. Weerstand of gestel ku/nn wat mij betreft ook, maar het gaat hier niet om mensen op de werkvloer of het terrein.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hebben een positief effect op....


Explanation:
een idee, deze vetzuren hebben op vele dingen een positief effect (zie google)

Tea Fledderus
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4