KudoZ home » French to Dutch » Medical (general)

IPD, IPP et MCP

Dutch translation: artt. IPD, IPP, en MCP


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:IPD, IPP et MCP
Dutch translation:artt. IPD, IPP, en MCP
Entered by: Jacqueline van der Spek

12:56 Mar 25, 2004
French to Dutch translations [Non-PRO]
Medical - Medical (general)
French term or phrase: IPD, IPP et MCP
On note un élargissement et une douleur de certaines IPD, IPP et MCP de la main gauche et une légère limitation du mouvement du poignet gauche
ann huwaert
artt. IPD, IPP, en MCP
Explanation:
articulatio interphalangeale distale, art. interphalangeale proximale en art. metacarpophalangeale. Ofwel in gewoon Nederlands de gewrichtjes tussen de distale en proximale vingerkootjes onderling en de gewrichtjes tussen de handwortelbeentjes en de proximale vingerkootjes.

HTH,
Jacqueline
Selected response from:

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5artt. IPD, IPP, en MCP
Jacqueline van der Spek
3geen vertaling, maar zie hieronderSerge L


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
geen vertaling, maar zie hieronder


Explanation:
"IPD : Pli de flexion de l'articulation InterPhalangienne Distale
IPP : Pli de flexion de l'articulation interPhalangienne Proximale
Articulations Métacarpophalangiennes (MCP)"

Dat is wat de afkortingen betekenen... misschien helpt dat je op weg...

Succes,

Serge L.


    Reference: http://www-sante.ujf-grenoble.fr/SANTE/hand/CHAPITRS/CHAPIT1...
Serge L
PRO pts in category: 6

11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
artt. IPD, IPP, en MCP


Explanation:
articulatio interphalangeale distale, art. interphalangeale proximale en art. metacarpophalangeale. Ofwel in gewoon Nederlands de gewrichtjes tussen de distale en proximale vingerkootjes onderling en de gewrichtjes tussen de handwortelbeentjes en de proximale vingerkootjes.

HTH,
Jacqueline

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12