KudoZ home » French to Dutch » Other

un orgeat

Dutch translation: orgeade, amandelmelk, amandelpers


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:orgeat
Dutch translation:orgeade, amandelmelk, amandelpers
Entered by: Sandra van Bijsterveld

03:12 Nov 10, 2001
French to Dutch translations [Non-PRO]
French term or phrase: un orgeat
nourriture
dekeyzer
orgeade, amandelmelk (zie vorig antwoord); ook amandelpers
Explanation:
Uit de Dikke Van Dale:

orgeade <Fr. orgeat (gerstenat), van orge (gerst), drank, oorspr. bestaande uit een afkooksel van gepelde gerst met suiker, soms met toevoeging van amandelsap; later bereid uit fijngestampte amandelen, suiker en citroenschil, en vand. ook voor dit droge mengsel, syn. amandelpers.
Selected response from:

Sandra van Bijsterveld
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5orgeade, amandelmelk (zie vorig antwoord); ook amandelpersSandra van Bijsterveld
4orgeatxxxfabyannys


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
orgeat


Explanation:
orgeat [FrNa]
( m. )
orgeade
amandelmelk
context
sirop d'orgeat
orgeade


xxxfabyannys

2 days 3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
orgeade, amandelmelk (zie vorig antwoord); ook amandelpers


Explanation:
Uit de Dikke Van Dale:

orgeade <Fr. orgeat (gerstenat), van orge (gerst), drank, oorspr. bestaande uit een afkooksel van gepelde gerst met suiker, soms met toevoeging van amandelsap; later bereid uit fijngestampte amandelen, suiker en citroenschil, en vand. ook voor dit droge mengsel, syn. amandelpers.

Sandra van Bijsterveld
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 8