KudoZ home » French to Dutch » Other

topinambours

Dutch translation: aardpeer


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:topinambours
Dutch translation:aardpeer
Entered by: Anneken

07:33 Nov 12, 2001
French to Dutch translations [PRO]
French term or phrase: topinambours
Baron d’agneau en robe de topinambours truffés
Anneken
aardpeer
Explanation:
Aardpeer of topinambour in het Frans is een knolgewas met een zachte, zoete smaak. Het aroma doet een beetje aan artisjok denken. De knollen zijn voedzaam, licht verteerbaar en lekker.

groeten Marco
Selected response from:

Marco Vrieling
Grading comment
Bedabkt Marco!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5aardpeer
Marco Vrieling
4aardpeer, topinamboerSandra van Bijsterveld
3topinamboer, aardpeer
Hans Hereijgers
2koolbladerenLinda Ferwerda


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
aardpeer


Explanation:
Aardpeer of topinambour in het Frans is een knolgewas met een zachte, zoete smaak. Het aroma doet een beetje aan artisjok denken. De knollen zijn voedzaam, licht verteerbaar en lekker.

groeten Marco


    Reference: http://www.dewassendemaan.be/groentewijzer/aardpeer.htm
Marco Vrieling
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 65
Grading comment
Bedabkt Marco!

5 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
koolbladeren


Explanation:
Volgens mij is het vlees in koolbladeren gewikkeld.

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 223

7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
topinamboer, aardpeer


Explanation:
Volgens m'n woordenboek gaat het om deze woorden. Aardperen heb ik op bijgevoegde site in een menu zien staan. Hoop dat je er iets mee kan aanvangen!


    Reference: http://www.christophe.nl/menus2_nl.html
Hans Hereijgers
Native speaker of: Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 28

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
aardpeer, topinamboer


Explanation:
Wellicht ten overvloede in verband met de voorafgaande antwoorden, maar toch:

Uit mijn Gastronomisch woordenboek (Kosmos uitgevers, Tony Dumoulin)

Een eetbare, enigszins zoet smakende, aardappelachtige wortelknol van een soort van zonnebloem (Helianthus tuberosus), o.a. de soorten blanc ameliore (excuseer het ontbreken van de twee accents), patate, fuseau.

Baron d'agneau: benaming voor schijven lamsvlees gesneden uit het ronde achtergedeelte (d.w.z. de twee dijen en het achterste rugstuk).

Sandra van Bijsterveld
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 8