KudoZ home » French to Dutch » Other

les terres d'en haut

Dutch translation: hoger gelegen delen


06:34 Nov 19, 2001
French to Dutch translations [Non-PRO]
French term or phrase: les terres d'en haut
het gaat ook hier weer om eilanden. De eilanden zijn onbewoond, behalve de "terres d'en haut"
jviaene
Dutch translation:hoger gelegen delen
Explanation:
Uit de context lijkt me dat hier de hoger gelegen delen/gebieden op het eiland worden bedoeld.
Selected response from:

Jacki
Netherlands
Grading comment
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4hoge gronden
Bram Poldervaart
3hoger gelegen delen
Jacki


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hoger gelegen delen


Explanation:
Uit de context lijkt me dat hier de hoger gelegen delen/gebieden op het eiland worden bedoeld.

Jacki
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 35

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hoge gronden


Explanation:
bron: mijn eigen kennis als native speaker en talloze hits op google:

Bos- en natuurgronden gelegen
op de hoge gronden,

... doordat deze ofwel behoort tot het stelsel dat een dijkringgebied - al dan
niet met hoge gronden - omsluit, ofwel vóór een dijkgebied is gelegen. ...

voor de komst van de Romeinen. Men woonde in kleine nederzettingen op de hoge gronden
in het midden en oosten van het land. Verder waren er nederzettingen op

Bram Poldervaart
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 101